Bi-Fuel Happiness

Bi-Fuel Happiness

Categorie
Durables
Adverteerder
Opel Nederland
Bureau
JWT Amsterdam
Jaar
2012
Paginanummer
208

Nominatie 2012

Doelstelling

Bi-Fuel auto's zijn auto's die standaard voorzien zijn van een LPG tank. Dat klinkt aardig, maar het specifieke voordeel komt dan nog niet door. Dat moet deze campagne doen: duidelijk maken dat Bi-Fuel van groot belang is voor de portemonnee van autorijders en niet de zoveelste abstracte technische auto-term.

Doelgroep

Autorijdend Nederland, met name particuliere markt die nu behoorlijk op de kosten van het autorijden moet letten en dan is het natuurlijk wel zo aantrekkelijk dat je zonder moeite LPG kunt tanken waarmee je één euro per liter bespaart.

Concept

We maken het hard duidelijk. We praten niet over voordeel, maar we maken het concreet. In een stunt waar we van tevoren van wisten dat die voor veel ophef zou gaan zorgen. We hebben een tankstation gekozen waar we de prijs van benzine naar de prijs van LPG hebben verlaagd. De ophef, de files, de opgewonden autorijders hebben we allemaal benut om veel communicatie te genereren rondom het grote voordeel van Opel Bi-Fuel modellen via earned media en via gerichte media inzet.

Media- en middelenstrategie

De bedoeling was om met de stunt allereerst PR te genereren. Dat lukte voortreffelijk met een nieuwsitem in Hart van Nederland op TV, en een regen van berichten op Twitter en posts op Facebook. Vervolgens is de campagne online ingezet dmv een Youtube video met authentieke, reacties die tijdens de stunt met de candid camera waren opgenomen (meer dan 100.000 views). Daarnaast zijn pre-rolls ingezet met blije mensen aan de pomp waarin we het Bi-Fuel verhaal vertellen en is het geheel ondersteund met een radiocommercial. Het verhaal werdt rondgemaakt door de Bi-Fuel modellen op TV onder de aandacht te brengen middels een tag-on.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken