Bewaarbox

Hi / FHV BBDO

award
Winnaar 2010

Bekijk deze campagne op pagina 118 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Hi
Titel
Telecom
Bureau
FHV BBDO
Account
Ralph Balk (FHV BBDO), Sanne van der Bie (Red Urban), Rob Hoogeveen (De Werkvloer), Hafida Abahai (Winkelman en Van Hessen), Eric van der Steen (Mindshare), Oskar Bolhuis (Brandfighters)
Copy
Elwin Bes, Rogier de Bruin, Joris Tol, Gijs Sluiters, Mark Muller (FHV BBDO), Merlijn van Vliet, Wouter Verhaeren, Jelle Kolleman, Stijn Kooij (Red Urban), Jan Paul Tjen (De Werkvloer), Danny Maas (Brandfighters)
Art
Emilio de Haan, Joris Tol, Gijs Sluiters(FHV BBDO), Merlijn van Vliet, Wouter Verhaeren, Jelle Kolleman, Stijn Kooij (Red Urban), Jan Paul Tjen (De Werkvloer), Danny Maas (Brandfighters)
Strateeg
Corinne Genestay (FHV BBDO), Sjoerd van Loon (Red Urban)
Opdrachtgever
Hi Communicatieteam
Film/Productiemaatschappij
Christel Palace
Editor
Kevin Whelan
Muziek
The Ambassadors
RTV-producer
Marga Bierema, Hanneke Kampschreur
Fotografie
Krijn van Noordwijk
In samenwerking met
FHV BBDO, Red Urban, Winkelman & Van Hessen, De Werkvloer, Mindshare, Brandfighters
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Hi
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van FHV BBDO
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Dienstverlening
Meer Dienstverlening winnaars

Dienstverlening

Doelstelling

Jongeren enthousiasmeren voor de Bewaarbox van Hi en ze aanzetten tot activatie van de dienst. De targets zijn ruim behaald: de herkenning van de campagne is uitstekend: 82% (gemiddeld MindTrack bij dezelfde GRP druk: 63%), een hoge boodschapoverdracht van 67% en de stijging in het aantal gebruikers is 76%.

Doelgroep

Jongvolwassenen, 18-24, voor wie sms'jes hun intiemste bezit zijn. Die zijn van hen en niemand anders. Hun telefoon is daarom misschien wel de slechtste plek om sms'jes te bewaren, want iemand anders kan ze daar zomaar lezen.

Strategie/Concept

Om de aandacht te trekken voor Hi Bewaarbox - veilig al je sms'jes online bewaren - attenderen we de doelgroep eerst op de risico's van geen Bewaarbox. Een sms'je kan voor heel veel opschudding zorgen!

Media- en middelenstrategie

Campagne fases:1) Bewustmaken van risico's: je telefoon is niet de veiligste plek om sms'jes te bewaren.* PR kick off: hoax met Victoria Koblenko, die twittert dat haar telefoon kwijt is met al haar sms'jes. Dit ten tijde van haar vermeende romance met DJ Don Diablo.* PR follow up: publicatie van onderzoek over de waarde van sms'jes onder jongeren en het bezitten van 'geheime' smsjes.* Geenstijl.TV: een reporter neemt de proef op de som m.b.t. de onderzoeksresultaten. Jonge stellen worden op straat gevraagd ter plekke te ruilen van mobieltje om elkaars inbox te lezen, met hilarische reacties tot gevolg.2) Bewustmaken van de gevolgen: opschudding om één sms'je + communiceren van de oplossing: Hi Bewaarbox.* TVC: speelt in op herkenning door een zeer ongemakkelijke situatie uit te vergroten.* Online-spel: de verdiepingsslag: Je hebt niet alleen sms'jes die anderen niet mogen lezen, je hebt ook sms'jes die verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.* OOH: waarschuwing op kleedkamers van sportscholen: de ideale plek voor nieuwsgierige mensen om je inbox te lezen.* Toiletposters: ook op de WC loop je het risico van glurende mensen.3) Benadrukken oplossing en traffic generen naar Hi.nl en de winkels.* Radio, POS, Website, Outdoor.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen