Beter. Voor elkaar.

Beter. Voor elkaar.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
BERGMAN CLINICS
Bureau
The Others
Jaar
2020
Paginanummer
136

Doelstelling

Maak van alle medewerkers van het fusiebedrijf Bergman Clinics betrokken merkambassadeurs, creëer 1 gemeenschappelijke cultuur en neem ze mee in alles waar Bergman Clinics voor staat.

Doelgroep

Alle medewerkers van Bergman Clinics (klinieken en hoofdkantoor).

Merkomschrijving

Bergman Clinics is met meer dan 50 focusklinieken het merk en marktleider voor medisch specialistisch zorg in Nederland op onder meer het gebied van heup- en knie vervangingen, staaroperaties, huidzorg en darmonderzoek. NLHealthcareClinics is samengegaan met Bergman Clinics en vormt een nieuwe organisatie met gedeelde kernwaarden, visie en missie. Deze moeten voor iedereen consistent invoelbaar worden in alles wat we doen om zo een eenduidige, herkenbare bijdrage te leveren aan dat wat we willen bereiken: Elke dag de beste medische zorg bieden.

Concept

We ontwikkelden het cultuurprogramma 'Beter. Voor elkaar.' waarbinnen we iedereen optimaal informeren (weten), inspireren (voelen) en activeren (meedoen). Met de kernwaarden als kompas zodat iedereen begrijpt en beleeft waar het 'nieuwe samengekomen Team Bergman Clinics' voor staat.

Media- en middelenstrategie

Als start een gemeenschappelijk feest waar het merkverhaal gepresenteerd is met de nieuwe merkfilm plus een brandnotebook met uitleg van kernwaarden, achtergronden en ruimte voor persoonlijke notes. We introduceerden de TeamApp als centraal platform. Met uitleg, een social wall waarin medewerkers konden delen wat hen bezighoudt, verhalen en updates. Hierop en naast hebben we verschillende on- en offline acties geïnitieerd om het cultuurprogramma succesvol te maken. 'Persoonlijke aandacht' is de rode draad en komt tot uiting via interne films, kaarten en attenties, de 'Samen Sterker films' en de Valentijn actie. We ontwikkelden een serie 'Two Red Chairs' met collega's aan het woord hoe zij het in hun functie 'Beter. Voor elkaar.' maken. We brachten met vaste regelmaat video updates vanuit het MT met het laatste Corona nieuws en deelden tips om het thuiswerken leuker en gemakkelijker te maken. Aan het eind van het bewogen jaar werd als speciale dank aan de medewerkers een eigen song en clip geschreven en geproduceerd. Als resultaat van het cultuurprogramma is de tevredenheid van de medewerkers (eNPS) van Bergman Clinics gestegen van -18 naar +11.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken