Beter in je vel

Beter in je vel

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
ZILVEREN KRUIS
Bureau
Fitzroy
Jaar
2019
Paginanummer
146

Nominatie 2019

Doelstelling

Om de ambitie 'Gezondheid dichtbij voor iedereen' waar te maken richt Zilveren Kruis zich niet alleen op het betalen en regelen van zorg maar wil het klanten ook bijstaan in het streven naar vitaliteit. Een campagne moet het domein vitaliteit koppelen aan het merk, mensen bewust maken van hun eigen gezondheid en gedrag en hen helpen het met kleine stapjes te verbeteren. Zodat de merkbelofte van Zilveren Kruis 'raad en daad' continu wordt geladen, ook buiten het overvolle campagneseizoen eind december.

Doelgroep

Klanten en niet-klanten in de leeftijd 35-54 jaar (primair) en 20-34/ 55-75 jaar (secundair).

Merkomschrijving

Zilveren Kruis is met 3,5 miljoen verzekerden de grootste zorgverzekeraar van Nederland.

Concept

Het is de uitdaging om een containerbegrip als vitaliteit op een logische en geloofwaardige manier toegankelijk te maken, écht dichtbij te brengen en te koppelen aan Zilveren Kruis. Onder de noemer 'Beter in je vel' maken we het brede domein vitaliteit concreet. We vragen letterlijk: hoe goed zit jij in je vel? En dagen mensen zo uit op een andere manier naar hun eigen gezondheid te kijken. We hanteren 4 thema's: slapen, bewegen, ontspannen en voeding. Met Actify, de persoonlijke vitaliteitscoach van Zilveren Kruis, als eenduidige oplossing. In de campagne gebruiken we de huid - jouw vel - als metafoor voor het leven. Want je vel zegt veel over je. We vertellen zo op een emotionele en indringende manier dat Zilveren Kruis iedereen beter in zijn / haar vel wil laten zitten.

Media- en middelenstrategie

De 360 graden campagne is uitgerold via PR, televisie, radio, pre-rolls, online video, display, social, (e)DM's, SEA en smarticles. Centraal staat een online platform waar mensen aan de hand van een check zichzelf een cijfer kunnen geven. Zo krijgen ze beter inzicht en direct advies, praktische tips en toegang tot content en tools die mensen verder helpen op weg naar een gezondere leefstijl, zoals minicursussen vanuit de Actify Vitaliteitscoach app. Door een zeer aansprekende campagne en kwalitatief goede content hielp Zilveren Kruis de consument op weg naar een gezondere leefstijl. De campagne onderscheidde het merk op een positieve wijze en verstevigde de merkpositie bij zowel klanten als niet-klanten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken