BETER HOREN. DE HOORSPECIALIST.

Beter Horen / N=5

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 492 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
Beter Horen
Titel
Hooroplossingen
Bureau
N=5
Account
Judith Lavalette, Willemijn Reuvers
Copy
Pim Kok
Art
Patrick Wijnhoven
Strateeg
Marc Oosterhout, Mirte Stut
Opdrachtgever
DORENDA NEFKENS, JUDITH JOOSTEN 12:37
Film/Productiemaatschappij
hazazaH
Editor
Ben Isaacs, Kim Hinrichs
Muziek
Postoffice Sound
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Jouk Oosterhof
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Beter Horen
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Uitbouwen marktleiderspositie en merkvoorkeur versterken door kwalitatieve hoorzorg toegankelijk te maken en daarmee het stoffige imago van hoorzorg te doorbreken.

Doelgroep

Breed publiek; iedereen die behoefte heeft aan hoorzorg. Zowel (toekomstige) slechthorenden als de beïnvloeders van slechthorenden.

Strategie/Concept

Kwalitatieve hoorzorg toegankelijk voor iedereen, dat is de missie van Beter Horen. Beter Horen wil de drempel om iets aan gehoorproblemen te doen definitief slechten. Zodat iedereen, jong en oud, makkelijker de winkel binnenstapt. Daarom profileert Beter Horen zich vanaf 2009 als retailer met de beste hoorzorg. Populariseren is het kernwoord in de strategie. De campagne ‘Beter Horen. De hoorspecialist.’ introduceert Herman als dé klantvriendelijke en servicegerichte audicien. Herman ontvangt in zijn nieuwe winkels op een luchtige en ludieke toon verschillende BN’ers (Suarez en familie Jolink) met ‘gehoorproblemen’ van allerlei aard. Zo ontstaat een uniek en opvallend platform waarmee Beter Horen niet alleen bewijst de onbetwiste hoorspecialist te zijn, maar ook door de populaire toon laat zien er voor iedereen te zijn. De campagne schudt de hoorzorgmarkt flink op. De belangrijkste concurrent wordt verder weggedrukt. Beter Horen speelt zich opvallend in de kijker: een top 3-positie bij de Gouden Loeki 2009. De merkvoorkeur ligt weer op het niveau van de mentaal marktleider!

Media- en middelenstrategie

Beter Horen wil zich met impact profileren richting een breed publiek. Vandaar dat tv met activerende tag-ons de primaire driver is voor zichtbaarheid en bekendheid. Hierbij wordt op programma’s ingekocht die optimaal de doelgroep bereiken en passen bij de A-merkstatus. De opvallendheid van de campagne en de BN’ers geven de impact die nodig is om binnen het budget de doelstellingen te realiseren. Naast tv zijn advertenties, POSmateriaal, dm en lokale outdoor ingezet. Er is een interne vertaling gemaakt, een speciale hoorbus ontwikkeld, en Herman en de BN’ers zijn aanwezig bij openingen van winkels.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen