Beter eten

Beter eten

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANeboko
Jaar
2021
Paginanummer
106

Doelstelling

Albert Heijn is al jaren pionier op het gebied van klimaat, duurzaamheid en gezondheid. De laatste tijd gebruiken concurrenten deze thema’s ook steeds meer om zich te profileren, terwijl een groot deel van Nederland maar een beperkt beeld heeft van de initiatieven van AH. Om het mentaal leiderschap kracht bij te zetten, wil AH versterken en versnellen.

Doelgroep

Stakeholders (journalistiek, NGO’s, politiek). Consumenten (van gezonde en geëngageerde voorlopers tot latent geïnteresseerden).

Merkomschrijving

Voor AH is eten en drinken zoveel meer dan voeding voor ons lichaam. Het speelt een bepalende rol in de grote uitdagingen van onze maatschappij. Want iedereen wil graag lekker in zijn of haar vel zitten. Elke dag vitaal genieten van het leven, zo lang mogelijk. Genieten van eten en drinken hoort daarbij. Samen lekker tafelen; dat zijn de mooiste momenten in het leven. Weten wie je eten heeft gemaakt en waar het vandaan komt, geeft een diepere connectie met de maker en bewustwording. En om een leefbare aarde over te dragen, zal de impact van ons voedselsysteem moeten veranderen.

Concept

AH helpt mensen in hun keuze voor beter eten door ze stap voor stap mee te nemen in een genuanceerd en oprecht verhaal vol daadkrachtige initiatieven. Zoals de samenwerking met al onze partners in de voedselketen. En inspirerende informatie die consumenten helpt om te kiezen voor duurzamere en gezondere producten. We zijn kwetsbaar over onze dilemma’s, maar altijd positief en nieuwsgierig. Dit zien we terug in onze vier pijlers. Een storytelling-platform: ’Beter Eten’. Een journalistieke toon die informeert en inspireert. Een stroom aan bewijs die het concreet maakt en klanten handelingsperspectief biedt. En alles binnen een zeegroene visuele vorm met een eigen plek binnen de blauwe wereld, die de content en het bewijs verbindt.

Media- en middelenstrategie

Een mix afgestemd op storytelling. Een serie herkenbare advertorials in de dagbladen. Op eigen middelen en kanalen, zoals de winkel, Allerhande, de app en ah.nl, geeft AH tips en uitleg aan de consument. Er is een speciaal Beter Eten-magazine + e-nieuwsbrief. CEO Marit van Egmond maakt de ambitie van AH persoonlijk met het boek ‘Samen op weg naar beter eten’, vol inspirerende interviews met thought leaders op het gebied van eten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken