Betaal met Views

Betaal met Views

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
OPEL
Bureau
J. Walter Thompson Amsterdam
Jaar
2017
Paginanummer
364

Winnaar 2017

Doelstelling

Op een ludieke en innovatieve manier aandacht vragen voor de nieuwe Opel Online Editions.

Doelgroep

Digital savvy Nederlanders met een rijbewijs.

Merkomschrijving

Opel staat voor innovatie in mobiliteit en die bereikbaar maken voor iedereen. Daarom introduceert Opel een speciale uitvoering, de Online Edition, op de modellen KARL, Corsa en Astra. Een editie voorzien van alle state-of-the-art online features.

Concept

In de onlinewereld zijn views geld waard, veel geld. Opel komt daarom met een wereldprimeur: betaal je nieuwe Opel Online Edition niet met euro's, maar met YouTube-views. Film je proefrit in een Online Edition, upload die op YouTube en koop de auto met de views van jouw video. Een Opel Online Edition koop je vanaf 589.900 views. En vanaf 3000 views kun je diverse accessoires aanschaffen.

Media- en middelenstrategie

Door te focussen op influencers en YouTube-views als betaalmiddel te gebruiken, behaalt Opel in no time een gigantisch organisch bereik. Daarnaast wordt de primeur breed uitgemeten in de (inter)nationale pers. Een indrukwekkend resultaat, met een gering budget.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken