BERT ELBERTSE (TEKST), BARBARA PRONK (TEKST)

BERT ELBERTSE (TEKST), BARBARA PRONK (TEKST)

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
NIGZ-Donorvoorlichting
Bureau
Roorda Reclamebureau
Jaar
2008
Paginanummer
460

Nominatie 2008

Doelstelling

De Nederlandse bevolking voorzien van relevante informatie omtrent het doneren van organen en donorregistratie, zodat meer mensen bereid zullen zijn om donor te worden.

Doelgroep

Heel Nederland met nadruk op de leeftijd 25-49 jaar.

Concept

Religieuze, ethische en politieke standpunten zorgen ervoor dat het voor een groot gedeelte van het Nederlandse publiek niet duidelijk is hoe orgaandonatie werkt en wat er bij komt kijken. Velen besluiten daarom om niet mee te werken. Daarom heeft NIGZ-Donorvoorlichting i.s.m. met het Ministerie van Volksgezondheid besloten om Nederland op een overzichtelijke manier te informeren over orgaandonatie.

Media- en middelenstrategie

Omdat uit voorafgaand onderzoek blijkt dat slechts weinig mensen op zoek gaan naar informatie over orgaandonatie, is gekozen om de informatie actief aan te bieden. Hiervoor is de eenmalige huis-aan-huiskrant, genaamd Teuntje - ontwikkeld. Met het boegbeeld Teuntje en de verspreiding naar 6 miljoen huishoudens in Nederland, is enorm veel media-aandacht gegenereerd.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken