Bepaal zelf wat fit is

Bepaal zelf wat fit is

Categorie
BRANDING 360°
Adverteerder
BASIC-FIT
Bureau
Big Shots
Jaar
2019
Paginanummer
398

Doelstelling

Ontwikkel een gedurfde en verfrissende 360 campagne voor vijf landen die de bouwt aan het merk Basic-Fit. Basic-Fit is 'open, leading, bold, fun, innovative & aspirational'. Introduceer de nieuwe merkbelofte Go For It bij de doelgroep in een campagneconcept dat bouwt aan het Basic-Fit merk, en leidt tot een aanzienlijke stijging van nieuwe leden.

Doelgroep

Fitness komt in vele vormen en maten, en Basic-Fit is toegankelijk voor iedereen. De primaire campagne doelgroep was 18-35 (M/V).

Merkomschrijving

Basic-Fit is het innovatieve en betaalbare fitnessmerk waarmee iedereen fit kan worden.Altijd, overal en hoe jij het wil.

Concept

Basic-Fit en Big Shots ontwikkelden op basis van de nieuwe merkbelofte 'Go For It' de campagne 'Jij bepaalt zelf wat fit is'. Met 'Go For It' slaat Basic-Fit een nieuwe weg in in haar marketingcommunicatie. Want ondanks dat Basic-Fit het grootste fitnessmerk van Europa is, blijft het merk een challenger brand. Daarom lanceerde Basic-Fit een opvallende, gedurfde en inclusieve campagne. We voelen continu meer druk om trends, hypes en schoonheidsidealen te volgen. Via deze campagne zei Basic-Fit: 'genoeg!'. Terwijl iedereen lijkt te weten wat goed voor jou is, bepaal jij zelf wat fit voor jou betekent. In de campagne introduceerde Basic-Fit prikkelende statements, die door krachtige personages werden gepareerd met 'Dat bepaal ik zelf wel'. Met deze statements rekende Basic-Fit af met vooroordelen, bodyshaming en overdreven sporthypes. Want wat fit zijn ook voor jou betekent, wat je doelen ook zijn, en hoe je ook fit wil worden: Basic-Fit biedt je de tools. De campagne scoorde ruim boven verwachting, met een significante stijging van nieuwe leden en positieve engagement op social media.

Media- en middelenstrategie

De campagne bestond uit meerdere flights met wisselende TVC's, radiospots, (D)OOH en social media assets in een touch-tell-sell framework, verspreid over vijf landen. De campagne die owned, bought en earned media bereikte, bouwde op naar aftel momenten voor de geldigheid van een fitness-aanbieding. Dankzij de slimme mediastrategie op basis van honderden custom made uitingen, resulteerde de campagne in een positieve merkbeleving, en de werving van een boven verwachting aantal veel nieuwe leden in de afzonderlijke campagne flights.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken