Ben #ananas

Ben #ananas

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
BEN®
Bureau
Etcetera, Red Urban & Daybreak
Jaar
2017
Paginanummer
100

Doelstelling

We laten ons de hele dag afleiden door onze telefoon. Maar realiseren we ons dat we hierdoor vaak mooie momenten missen? Ben wil mensen laten zien hoe bizar het eigenlijk is dat ze zóveel met hun mobiel bezig zijn.

Doelgroep

Ben is er voor iedereen die bewust met zijn mobiel, tijd en budget om wil gaan.

Merkomschrijving

Ben staat voor de gedeelde mentaliteit van iedereen die meer ziet in consuminderen en zich bewust niet te veel af wil laten leiden van wat er écht toe doet.

Concept

We vinden het inmiddels heel normaal dat we de hele dag naar onze mobieltjes kijken. Maar vervang je mobiel eens door een ananas. Dan is het wél raar dat we de hele dag naar een voorwerp kijken, vooral als we daardoor hele mooie momenten missen.

Media- en middelenstrategie

Als kick-off verspreidden we 50 man over grote steden die constant naar ananassen keken. Voorbijgangers en De Telegraaf spraken op Twitter direct over het 'ananasmysterie'. We deelden anoniem een video van de actie via Facebook en o.a. Boulevard, Late Night en Jinek pikten het mysterie (onbetaald) op. Op het hoogtepunt claimde Ben de viral en ging live met de TVC, online content en outdoor.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken