Beleggen voor Mensen

Beleggen voor Mensen

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
TRIODOS BANK
Bureau
Dawn
Jaar
2017
Paginanummer
178

Nominatie 2017

Doelstelling

Triodos Bank wil mensen prikkelen anders na te denken over de rol van geld. Dit keer met aandacht voor beleggen; bij uitstek een middel om impact mee uit te oefenen. Door hier een uitgesproken opvatting over uit te dragen, werken we aan naams- en inhoudsbekendheid van Triodos Bank.

Doelgroep

Triodos Bank richt zich op 'cultural creatives', een groeiende groep mensen die zich niet zozeer laat vangen in socio-demografische kenmerken, maar elkaar vindt op grondhouding; open, progressief, kritisch en geïnformeerd. Een groep die zich wapent voor marketingpraat en bewuste keuzes wil maken.

Merkomschrijving

De missie van Triodos Bank is, sinds de oprichting in 1980, om positieve verandering te financieren. Alle activiteiten staan in dienst hiervan, ook marketing. Met campagnes wil Triodos Bank inspireren, agenderen en aanzetten tot actie. Nooit staan de bank of haar producten centraal, maar altijd jouw invloed als individu, op de wereld om je heen.

Concept

De snelst groeiende groep beleggers? Dat zijn bots. Supercomputers die handelen met supercomputers, volgens algoritmes die niemand meer begrijpt. Zij bepalen steeds meer wat groeit en wat niet. In deze context wil Triodos Bank een statement maken. Nu het economisch goed gaat, is het business as usual in de financiële wereld. Ondoorzichtigheid en complexiteit nemen toe. We geven controle over markten uit handen, terwijl beleggen een krachtig middel is om de wereld richting te geven. Tijd dus om zelf de koers te bepalen. Daarom introduceert Triodos Bank: beleggen voor mensen. Dat is beleggen in de dingen die jij belangrijk vindt en groot wil maken. Zo simpel kan het zijn. Elke belegging heeft impact, positief of negatief, dus wat wil jij laten groeien? Via dit empowerende inzicht en opiniërende statement, wordt de aandacht gevestigd op duurzaam beleggen.

Media- en middelenstrategie

Middelen zijn een film, kortere tvc, radiospotjes, online content en website. Met de film zetten we het gedachtegoed neer, commercials dragen bij aan bereik en op de campagnesite activeren we naar producten. Daarvoor is de meest robot-onvriendelijke site ooit ontwikkeld. Met een bijzondere CAPTCHA-test die duidelijk maakt wat het verschil is tussen bots en mensen. Met een uitgebreid content programma wordt verdieping gegeven en geactiveerd naar producten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken