BELEEF DE 5 KRACHTEN VAN DE WERELD IN WALIBI WORLD

BELEEF DE 5 KRACHTEN VAN DE WERELD IN WALIBI WORLD

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
Walibi World
Bureau
Brand New Telly Industries
Jaar
2008
Paginanummer
610

Winnaar 2008

Doelstelling

Verhoog de bezoekersaantallen dmv een op kinderen gerichte campagne en vergroot tevens het aantal basisscholen dat het park bezoekt.

Doelgroep

Kinderen 8-12 jaar, ouders (secundair), basisscholen.

Concept

Een campagne met een verrassende educatieve insteek. Als je goed kijkt valt er in Walibi nl heel veel op te steken. Zo kun je er van alles leren over zwaartekracht, centrifugale krachten, G-krachten en trekkracht. Deze leermomenten hebben we tastbaar gemaakt onder het thema Beleef de 5 Krachten van de Wereld. Een educatief (en vooral leuk) programma voor kinderen en basisscholen op het park.

Media- en middelenstrategie

Om maximale impact te genereren hebben we gekozen voor een mix van branded content (een 5-delige TVserie uitgezonden op Nickelodeon, online Quiz), gecombineerd met TVC’s, advertenties in Nick Magazine, POS en mailings en een lesprogramma voor scholen. In een teruglopende markt stegen de bezoekersaantallen van Walibi significant in 2008.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken