Belastingdienst

Renault / Publicis & Publicis Dialog

Bekijk deze campagne op pagina 214 van het SAN Jaarboek 2012.

Adverteerder
Renault
Titel
Belastingvriendelijke modellen van Renault
Bureau
Publicis & Publicis Dialog
Account
Jeroen van den Brink, Vera Korsten, Floris Wiebosch
Copy
Lynsey Schouten
Art
Boudewijn Pompe
Strateeg
Gertjan Hafkamp
Opdrachtgever
Jos van den Bergh
Film/Productiemaatschappij
Nicole van Kilsdonk
RTV-producer
Lenny Venema
Fotografie
Marc van Oene
In samenwerking met
Publicis Dialog
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Renault
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Publicis & Publicis Dialog
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Awareness voor het feit dat Renault veel belastingvriendelijke modellen heeft.

Doelgroep

Automobilisten die hetzij zakelijk hetzij privé in de markt zijn voor een nieuwe auto in de kleinere en middenklasse segmenten.

Strategie/Concept

Renault heeft veel belastingvriendelijke modellen. Dat wil zeggen, geen wegenbelasting, geen BPM en slechts 14% of 20% bijtelling. Om dit op een opvallende manier onder de aandacht te brengen bedachten we een campagne met een paar oude bekenden: de hoofdrolspelers uit de voormalige belastingdienstcampagne. Deze belastingexperts werken nu bij Renault, waar ze zich bezig houden met belastingvoordeel op verschillende Renault modellen.

Media- en middelenstrategie

TV werd als hoofdmedium ingezet, immers daar kennen we de hoofdrolspelers ook van. Verder kwamen we ze tegen in P.O.S. materiaal, op social media en in dealeradvertenties.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen