BELASTINGDIENST 1GIFTEN FOUTJE/FOUTLOOS

BELASTINGDIENST 1GIFTEN FOUTJE/FOUTLOOS

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
Belastingdienst
Bureau
Indie
Jaar
2009
Paginanummer
388

Doelstelling

Bekendmaken dat Belastingdienst extra controleert op giften en belastingplichtigen helpt bij het voorkomen van fouten als zij hun aangifte invullen.

Doelgroep

Alle belastingplichtigen, met de nadruk op iedereen in Nederland die giften aan een goed doel als aftrekpost opvoert: eenmalig of periodiek.

Concept

Het onderwerp ligt gevoelig, omdat de meeste mensen doneren met goede bedoelingen. Die willen we niet voor het hoofd stoten, maar helpen hun aangifte goed in te vullen. Hoe kunnen we ons strenge gezicht laten zien zonder sympathie te verliezen? Het Gemakslab laat met ingetogen humor zien dat een foutje zo gemaakt is. Daarom is het goed om extra op te letten als u uw aangifte doet en u uw giften opvoert als aftrekpost.

Media- en middelenstrategie

De doelgroep is breed. Er wordt gekozen om massamediale middelen in te zetten: in twee commercials “foutje” en “foutloos” en in print. De campagne wordt on-line ondersteund, gericht ingezet op actuele sites en sites van goede doelen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken