Bekijk het Mauritshuis met je oren

Bekijk het Mauritshuis met je oren

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
MAURITSHUIS
Bureau
Natwerk
Jaar
2021
Paginanummer
434

Nominatie 2021

Doelstelling

Het museum en de collectie onder de aandacht brengen bij een jongere doelgroep dan de bekende klassieke kunstliefhebbers.

Doelgroep

25-45 jaar cultuur geïnteresseerd.

Merkomschrijving

Het Mauritshuis huisvest een wereldberoemde collectie Nederlandse 17de-eeuwse schilderkunst. Het meest bekende schilderij is het Meisje met de parel van Johannes Vermeer.

Concept

Sommigen hebben aan kijken genoeg. Anderen hebben iets meer nodig om geprikkeld te worden. Daarom laat het Mauritshuis de doelgroep op een bijzondere manier kennis maken met de unieke verhalen achter 17e eeuwse kunst. Met steun van NN Group vraagt het Mauritshuis artiesten een nummer te schrijven over een werk in het museum. Daarmee maken we de schilderijen relevant voor een doelgroep die leeft in het nu. Zo bekijk je het Mauritshuis met je oren.

Media- en middelenstrategie

Via PR en social media kanalen van de artiesten en
het museum (organisch en betaald) wordt het gemaakte
nummer gefaseerd onder de aandacht gebracht met een
teaser, een verdieping en release van het nummer met een clip. Door de unieke samenwerkingen met artiesten is de waardering en bezoekersintentie bij de doelgroep flink gestegen.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken