Begin je eigen winkeltje. Gewoon bij Albert Heijn.

Begin je eigen winkeltje. Gewoon bij Albert Heijn.

Categorie
Retail
Adverteerder
Albert Heijn
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2012
Paginanummer
420

Winnaar 2012

Doelstelling

De passie van Albert Heijn voor kruidenieren delen en overbrengen op heel Nederland.

Doelgroep

Heel Nederland (focus op gezinnen met kinderen van 3 tot 8 jaar).

Concept

Voor het 125-jarig jubileum van Albert Heijn is het concept 'winkeltje spelen' ontwikkeld. Een spaaractie waarmee Albert Heijn zijn passie voor kruidenieren kan delen en kinderen thuis hun eigen winkeltje kunnen beginnen. Vanuit nostalgisch oogpunt ook leuk voor ouders, want wie is er niet groot geworden met winkeltje spelen? Het inzicht dat kleine kinderen de grotemensenwereld zo levensecht mogelijk willen naspelen, is sturend voor de gehele actie. Kinderen kunnen spelen met levensechte miniproducten, speelgeld en een mini AH Bonuskaart in hun eigen winkeltje. De kartonnen replica van de eerste Albert Heijn-winkel kunnen ze personaliseren met hun eigen naam en hun eigen bonusposter. Extra winkelspeelgoed en online tools, zoals een mobiele/tablet site met winkelgeluiden, maken winkeltje spelen nog echter.

Media- en middelenstrategie

Voor het creëren van een hype is bekendheid van de actie en het activeren van jong en oud belangrijk. Tv en outdoor zorgen voor een snelle bereiksopbouw en tonen hoe Albert Heijn winkeltje spelen nog leuker en echter maakt. Online wordt verder ingezet om speelplezier te verhogen en winkeltje spelen nog realistischer te maken. Op Nickelodeon wordt de ruilwoede voor de mini's aangewakkerd met een heus handelsspel. In de winkel worden ruilmiddagen georganiseerd en kunnen alle kinderen hun supermarktdiploma halen om de belevenis compleet te maken. De campagne wordt zo'n groot succes dat Nederland er in één klap honderdduizenden nieuwe supermarktmanagers bij heeft gekregen!
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken