Beerwulf.com: Brewery of the Month

BEERWULF.COM / Fresh Bridge

Bekijk deze campagne op pagina 364 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
BEERWULF.COM
Bureau
Fresh Bridge
Account
Chris Derksen
Copy
Lars van der Put, Jelmer den Tuinder
Art
Olger Grandia
Strateeg
Chris Derksen
Opdrachtgever
Marc Scholten, Sanne Jongsma
Film/Productiemaatschappij
Peter Baerveldt, Lars van der Put
Editor
Lars van der Put
Fotografie
Olger Grandia, Lars van der Put
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BEERWULF.COM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fresh Bridge
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Maak in 5 landen het grote publiek bekend met Beerwulf via de verhalen van brouwers en de bieren die zij brouwen.

Doelgroep

Bierliefhebbers in NL, BE, DE, FR & UK

Strategie/Concept

Achter iedere brouwer schuilt een verhaal. Maandelijks staan onlinekanalen in 5 landen in het teken van één brouwerij: de Brewery of the Month. In korte flights wordt de doelgroep met veranderende content dieper het verhaal van die maand ingetrokken. Hier vindt de doelgroep géén 'doorvertalingen' maar inspirerende verhalen die op het juiste moment langs komen. Je leert de brouwer, brouwerij én het bier vanuit je luie stoel kennen. Met een biertje in je hand, natuurlijk.

Media- en middelenstrategie

Maandelijks wordt een minidocu ondersteund met specifieke social-formats. Retargeting zorgt dat de juiste mensen bereikt worden: inmiddels 96% van de doelgroep. Naast herkenning van de campagne en een positieve WOM stijgt het aantal conversies met meer dan 15% per maand. Verschillende brouwerijen hebben zich inmiddels bij Beerwulf gemeld met de vraag of zij de volgende 'Brewery of the Month' mogen zijn.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen