BEDRIJFSBUNDEL

KPN Zakelijke Markt / N=5

Nominatie 2009

Bekijk deze campagne op pagina 54 van het SAN Jaarboek 2009.

Adverteerder
KPN Zakelijke Markt
Titel
Telecom (BedrijfsBundel)
Bureau
N=5
Account
Anneke Bos, Tamara Schelvis
Copy
Pim Kok
Art
Patrick Wijnhoven
Strateeg
Marc Pieterse, Marc Oosterhout
Opdrachtgever
ALINE VAN KEULEN, ANNEBETH VAN DER TOORN, KIM OPMEER
Film/Productiemaatschappij
Bonkers (Regisseur: Jonathan Herman, Producer: Saskia Kok, Jan Jinek)
Editor
Martin Heijgelaar
RTV-producer
Christ Bloemheuvel
Fotografie
Arthur Mebius
In samenwerking met
Media Republic, Do Company, Porter Novelli, Nieuwland & De Jongh
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN Zakelijke Markt
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Business-to-Business
Meer Business-to-Business inzendingen

Business-to-Business

Doelstelling

Marktaandeel veroveren in een lastige, verzadigde markt met lage switchbereidheid door de complexiteit van mobiele telefonie weg te nemen en gemak centraal te stellen.

Doelgroep

Mkb-ondernemers met een focus op bedrijven tot 50 medewerkers waarbij de telecombeslisser vaak de ondernemer/directeur-eigenaar zelf is.

Strategie/Concept

‘Ondernemers zijn net mensen’. Vanuit deze visie is gekozen voor een populaire consumentistische aanpak om de grote groep ‘gewone’ ondernemers echt te bereiken. In de eerste plaats door de dingen simpel en eenvoudig te maken. De mobiele telefoniemarkt is erg ingewikkeld en complex met vele abonnementsvormen, smsbundels, internetbundels, etc. Je moet als ondernemer echt van goede huize komen om dat allemaal te begrijpen. Daarom introduceert KPN de BedrijfsBundel: één bundel voor mobiel bellen, sms, e-mail en internet. In de tweede plaats door te kiezen voor een populaire, humoristische toon. We gebruiken de populariteit van de heren van de Abdeling Transploft om deze boodschap aan het grote publiek te communiceren. Door gebruik te maken van de ‘Goeiemoggel’-taal - de BedrijfsBuffel - onderstrepen we de eenvoud van de propositie.

Media- en middelenstrategie

Een crossmediale aanpak met tv en internet als hoofdmedia. Op tv populariseren we de BedrijfsBundel van KPN. Tv is nog steeds het meest efficiënt en effectief om grote groepen echt te raken. Naast online advertising geven we op internet tekst en uitleg over de BedrijfsBundel aan de hand van een overzichtelijke, informatieve en interactieve campagnesite met interactieve video Q&A. In de Mkb- en vakbladen en op radio staat het aanbod op meer actiematige wijze centraal. De campagne is natuurlijk doorvertaald naar DM, PR, beurzen, intern en de winkelvloer. Op een speciale mobiele site geven Ad Scheepbouwer en Annemarie van Gaal tips aan ondernemers. Ook is mobile advertising ingezet.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen