Bedankt Plant

MOOIWATPLANTENDOEN.NL / 180 Kingsday

Bekijk deze campagne op pagina 286 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
MOOIWATPLANTENDOEN.NL
Bureau
180 Kingsday
Account
Wendy van Luyck
Copy
Ross Weaver, Franck Marciano, Bram de Rooij
Art
Ross Weaver, Stephane Lecoq, Kalle Helzen (ECD)
Strateeg
Marieke Dekker
Opdrachtgever
Monique Kemperman, Esther de Waard, Isabel Groot
Film/Productiemaatschappij
The Boardroom met Alan Masferrer (regisseur)
Muziek
Sizzer Music
RTV-producer
Yuka Kambayashi
Fotografie
Bop Mulder
In samenwerking met
The Gardeners, UM
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van MOOIWATPLANTENDOEN.NL
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van 180 Kingsday
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Kamerplanten worden vooral gezien als woondecoratie, maar hebben ook allerlei positieve effecten op ons. Met deze campagne wilden we deze andere kant van planten onder de aandacht brengen.

Doelgroep

Vrouwen en mannen die planten waarderen om hun decoratieve waarde, maar minder stilstaan bij wat ze nog meer te bieden hebben.

Strategie/Concept

Sta jij er weleens bij stil wat planten allemaal voor je doen? Deze campagne vraagt zich dat hardop af. 'Bedankt plant' is een vrolijke ode aan alles wat planten voor ons doen. Ze zorgen dat er altijd leven in huis is en maken van een huis een thuis. Ze zuiveren de lucht en hebben positieve effecten op onze concentratie.

Media- en middelenstrategie

Centraal stond een 80 seconden film die op TV en digitale kanalen te zien was. De campagne trapte af met de opening van een Plant Bathing Studio waar bezoekers de positieve effecten van planten zelf konden ervaren. In winkels werd de campagne uitgerold via een promotie rond een speciale editie van Happinez magazine.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen