Beat The Street

Beat The Street

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Benelux
Jaar
2016

Doelstelling

Elke dag fietsen er 1.2 miljoen kinderen naar school en elk jaar zijn er duizenden kinderen slachtoffer in het verkeer. Hoe kan de technologie van Samsung helpen om de verkeersveiligheid van kinderen te vergroten? Een maatschappelijk relevant project wat tegelijkertijd het DNA van het Samsung-merk en de trots om een Samsung te bezitten bevestigt.

Doelgroep

Ouders met kinderen in de leeftijd van 12-14 jaar.

Strategie/Concept

De grootste oorzaak van de onveiligheid van kinderen in het verkeer is hun gebrek aan ervaring. Daarom ontwikkelen we i.s.m. Veilig Verkeer Nederland de gratis virtual realitygame 'Beat the Street'. Middels deze real life VR-game in 360 graden leren kinderen hoe ze het verkeer de baas kunnen zijn.

Media- en middelenstrategie

De VR-game wordt groots gelanceerd in alle nationale media, online wordt de 'making of'-film verspreid. De game is beschikbaar gesteld als een downloadable app en er worden 'Beat the Street'-sets aan scholen aangeboden.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken