Beat The Street

SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX / Cheil Benelux

Bekijk deze campagne op pagina 384 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bureau
Cheil Benelux
Account
Judith Langeslag, Mariska Kloezen
Copy
Annemiek Den Uil, Huib Maaskant
Art
Taco Zuideman, Ton van Jole, Geert-Jan Bijlstra
Strateeg
Hans van Gils
Opdrachtgever
Gerben van Walt Meijer, Susanne Damen, Femke Koenen, Anne ter Braak
Film/Productiemaatschappij
WeMakeVR, FatFred
Editor
Mike Deen, Anneliene van den Boom, Leon van Oord
Muziek
Anneliene van den Boom, Mike Deen
RTV-producer
Sanne kleindijk-Zaalberg, Suzanne Huisman
Illustraties
Ricardo Viana
In samenwerking met
HvdM, WeMakeVR
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van SAMSUNG ELECTRONICS BENELUX
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Cheil Benelux
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Elke dag fietsen er 1.2 miljoen kinderen naar school en elk jaar zijn er duizenden kinderen slachtoffer in het verkeer. Hoe kan de technologie van Samsung helpen om de verkeersveiligheid van kinderen te vergroten? Een maatschappelijk relevant project wat tegelijkertijd het DNA van het Samsung-merk en de trots om een Samsung te bezitten bevestigt.

Doelgroep

Ouders met kinderen in de leeftijd van 12-14 jaar.

Strategie/Concept

De grootste oorzaak van de onveiligheid van kinderen in het verkeer is hun gebrek aan ervaring. Daarom ontwikkelen we i.s.m. Veilig Verkeer Nederland de gratis virtual realitygame 'Beat the Street'. Middels deze real life VR-game in 360 graden leren kinderen hoe ze het verkeer de baas kunnen zijn.

Media- en middelenstrategie

De VR-game wordt groots gelanceerd in alle nationale media, online wordt de 'making of'-film verspreid. De game is beschikbaar gesteld als een downloadable app en er worden 'Beat the Street'-sets aan scholen aangeboden.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen