BEAR COUNTY, DESIGNED BY NATURE

Universo consumer products / LIVING THE BRAND

Bekijk deze campagne op pagina 225 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Universo consumer products
Titel
Vrije tijd
Bureau
LIVING THE BRAND
Account
Joke Albers
Copy
Frank Wertwijn
Art
Ton van Veen
Strateeg
Frank Wertwijn
Opdrachtgever
MERIJN VAN MEER
Fotografie
Robert Vendrig, Ron Huizer, Ton Bloetjes
Illustraties
Francois Veraert duurzaam
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Universo consumer products
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LIVING THE BRAND
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Durables
Meer Durables inzendingen

Durables

Doelstelling

Herintroductie assortiment en introductie van merkbeleving. Creëren van merkvoorkeur in een markt die wordt gekenmerkt door soortnamen.

Doelgroep

Verkoopkanaal en finale consument.

Strategie/Concept

Bij de aanschaf van tuinmeubilair spelen merken en merkbeleving een steeds belangrijkere rol. De naam Universo was zowel bedrijfs- als merknaam. Bij de afnemer roept deze naam niet de gewenste associaties op. Daarom is gekozen voor (Europese) introductie van een nieuwe naam. Een merknaam, die emotie en beleving koppelt aan de tuinproducten en roots suggereert en dit ook waarmaakt. Ontworpen door de natuur zelf; sterk, milieuvriendelijk, innovatief: Bear County.

Media- en middelenstrategie

Introductie merk. Naar eigen medewerkers, leveranciers, consument en verkoopkanaal: via sessies, interne communicatiemiddelen, brochures, website, b-to-b advertenties, verpakking en saleskits; ontwikkeling instore marketing tools t.b.v. het retailkanaal ter ondersteuning op de winkelvloer: P.O.S. materiaal, PR campagne, beurspresentaties, acties, productfolders.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen