Be Brave, Be Safe

Be Brave, Be Safe

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
VeiligheidNL, Perry Sport
Bureau
The Oddshop
Jaar
2012
Paginanummer
404

Doelstelling

Nederland veiliger laten bewegen en sporten.

Doelgroep

Bewegend en sportend Nederland.

Concept

Om het aantal sportblessures terug te dringen slaan VeiligheidNL en Perry de handen ineen. Met de campagne Be Brave, Be Safe wordt het gebruik van protectie- en reflectiematerialen aangemoedigd. In de campagne stimuleren we mensen om zichzelf uit te dagen binnen hun sport; Be Brave. En om dit op een veilige manier te doen; Be Safe. We vertellen het verhaal van Tommy Carroll. Tommy is een skateboarder die laat zien dat je door het dragen van de juiste bescherming meer kunt dan je voor mogelijk houdt. Tommy is volledig blind en heeft zichzelf ondanks deze beperking leren skaten.

Media- en middelenstrategie

Om met zo min mogelijk middelen zo veel mogelijk bereik te realiseren creëerden we een online film waarin Tommy zijn verhaal vertelt. Het virale effect was enorm; de film was een hit op internet. Het gevolg: interviews met Tommy op landelijke televisie. Verder zijn winkelmaterialen, folders, advertenties en de campagnesite ingezet.

Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken