BASSIE

BASSIE

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
OHRA
Bureau
Doom&Dickson
Jaar
2008

Winnaar 2008

Doelstelling

OHRA wil laten zien dat het ouders en gezinnen begrijpt. Tijdens campagneperiodes wil OHRA haar marktaandeel significant verhogen door deze groep relevante proposities en aantrekkelijke aanbiedingen te doen die op herkenbare, sympathieke en spraakmakende wijze worden gecommuniceerd.

Doelgroep

Ouders die ervoor openstaan om te wisselen van verzekeraar.

Strategie/Concept

Cultheld Bassie, de oude kindervriend van de ouders van vandaag, weer laten opduiken in de OHRA merkcampagne, waardoor de scripts een onverwachte wending krijgen.

Media- en middelenstrategie

Humoristische TV spots zorgen voor impact en zodoende bekendheid van het aanbod. Deze bekendheid wordt omgezet in concrete ‘leads’ door een actiematige inzet van radiospots, DM en internet. De autocampagne die inspeelt op onrust op de achterbank bij lange autoritten, wordt kort voor de zomervakantie uitgezonden. Dit blijkt een enorm succes. Voorafgaand aan de belangrijke zorgcampagne wordt het gerucht verspreid dat Bassie een kind zou krijgen van een 31-jarige vrouw. De ongekende mediahype die volgt vormt de ideale springplank voor de lancering van de TV commercial. Deze wordt binnen een dag enkele honderdduizenden keren op het internet bekeken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken