Barry

Eye Wish Groeneveld / Doom&Dickson

Bekijk deze campagne op pagina 470 van het SAN Jaarboek 2010.

Adverteerder
Eye Wish Groeneveld
Titel
Retail
Bureau
Doom&Dickson
Account
Jolies van Rijn, Marlies Mols
Copy
Antoine Houtsma, René Verbong
Art
Bart Oostindie, John de Vries
Strateeg
Jeroen van Eck
Opdrachtgever
Ilse Heemskerk, Corine Wolswinkel, Madelon van Dijck
Film/Productiemaatschappij
Ministry of Film
Editor
Kim Hinrichs
Muziek
Back home, Golden Earring
RTV-producer
Annabel van Ditmar
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Eye Wish Groeneveld
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Doom&Dickson
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

1) De naamsbekendheid van optiekketen Eye Wish Groeneveld vergroten. 2) De merkwaarde 'persoonlijke aandacht' vergroten.

Doelgroep

Mensen die een eerste of nieuwe bril moeten aanschaffen.

Strategie/Concept

Vrijwel iedereen die aan de bril moet voelt zich hier onzeker over en stelt de aanschaf uit. Dit geldt zelfs ook voor de jeugdidolen van de doelgroep: Golden Earring sterren Barry Hay & Cesar Zuiderwijk. Maar door de persoonlijke aandacht van de Eye Wish Groeneveld opticien wordt de ideale persoonlijke oplossing voor beiden gevonden: een zonnebril op sterkte voor Barry om zijn image te behouden en multifocale contactlenzen voor Cesar voor tijdens het drummen.

Media- en middelenstrategie

Eerste half jaar gestart met een hoofd TV-commercial die de campagne neerzet. Daarnaast diverse 'spin-off' commercials om verschillende productgroepen / promoties te ondersteunen. Concept werd doorgetrokken op radio en op de winkelvloer o.a. met de Barry Hay zonnebrillenselectie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen