BARON 1898 – Durf jij ‘m aan? (2×360° denken en doen)

BARON 1898 – Durf jij ‘m aan? (2×360° denken en doen)

Categorie
Vrije Tijd
Adverteerder
EFTELING B.V.
Bureau
Efteling B.V.
Jaar
2015
Paginanummer
464

Nominatie 2015

Doelstelling

Introductie Baron 1898, een gethematiseerde dive coaster voor spanningzoekers. Doel: aantrekkelijkheid van Efteling vergroten onder tieners als onderdeel van de extended family, om uiteindelijk meer bezoeken te genereren.

Doelgroep

Primair: tieners 10-20. Secundair: ouders van tieners (die extra trigger krijgen om met gezin Efteling te bezoeken).

Concept

Efteling staat als merk anno 2015 voor meer dan alleen de wereld van sprookjes. En heeft als missie de bezoeker te verwonderen vanuit synergie tussen sprookjes, spanning, entertainment en natuur, als de plek waar je samen quality time doorbrengt. Uit onderzoek bleek dat Efteling binnen de doelgroep tieners meer potentieel als traffic generator zou moeten en kunnen bieden. Er was behoefte onder tieners aan een ultieme thrillride, om specifiek hún spanningsboog vast te houden. Baron 1898 moest voor deze groep fungeren als aanjager voor het totale familiebezoek.

Media- en middelenstrategie

Voorheen werden nieuwe attracties gecommuniceerd via grootschalige traditionele paid campagnes. Bij de introductie van Baron 1898 is gekozen voor een compleet nieuwe aanpak. De focus lag op prikkelen van interesse en nieuwsgierigheid, meenemen en betrekken van de doelgroep bij de realisatie en beleving van Baron 1898 via owned kanalen. Deze content is door veel earned media overgenomen, wat het bereik van de campagne vergrootte.
Deze combinatie heeft geleid tot continue interactie met tieners en hun familie van augustus 2014 tot de opening 1 juli 2015. Vanaf opening is dit versterkt met paid inzet. Owned & earned: 10 making-of afleveringen, livestream opening, onride-video, 360° onride, drama aflevering Efteling YT kanaal. 60 social media posts. Live uitzending Efteling Kids Radio. Boek verhaal Baron 1898 (Jacques Vriens). Online activatie (banners, winactie, teaserfilm). PR campagne combinatie traditionele media + social influencers. Remix attractiemuziek en opening DJ Hardwell. Paid: Online-en onair campagne Nickelodeon, advertising Nu.nl, Tienertour en live radio event Q-music.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken