Barbie’s 60 Super Stories

Barbie’s 60 Super Stories

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
MATTEL EUROPE BV
Bureau
Het PR Bureau
Jaar
2019
Paginanummer
325

Doelstelling

Verbeter de relevantie en verkoop van Barbie door te laten zien dat Barbie meisjes empowert.

Doelgroep

Meisjes en hun ouders.

Merkomschrijving

Barbie is een pop van Mattel.

Concept

Uit onderzoek blijkt dat meisjes vanaf 7 jaar zichzelf minder intelligent vinden dan jongens en minder mogelijkheden zien voor zichzelf in de toekomst. Dit heet de 'Dream Gap' en het is Barbie's missie dit gat te dichten. Het probleem in Nederland blijkt vooral het gebrek aan zichtbare rolmodellen. Daarom startte Barbie het initiatief '60 Super Stories' waarin 60 inspirerende vrouwen laten zien wat ze hebben bereikt. Van een boswachter tot een politica. De kracht van de campagne is dat allen volledig vrijwillig meewerkten. Met onze gif's, visuals en quotes overspoelden de vrouwen de media. De '60 Super Stories' zijn tevens uitgebracht als voorleesboek voor meisjes. Dit resulteerde in 400+ (earned) publicaties, een salesboost van 42% (normaal 10%) en een bereik van 76 miljoen.

Media- en middelenstrategie

Deze campagne is van A tot Z in 2 maanden gerealiseerd met een beperkt budget en via earned (primair), social en owned kanalen zichtbaar gemaakt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken