BANG

BANG

Categorie
Non-Profit & Overheid
Adverteerder
KWF KANKERBESTRIJDING
Bureau
Saatchi & Saatchi
Jaar
2005
Paginanummer
376

Doelstelling

Doordring rokers van het gevaar dat roken met zich meebrengt.

Doelgroep

Rokers.

Concept

Rokers wéten dat ‘t ongezond is, maar blijven gewoon doorroken. Impactvolle communicatie is dus noodzakelijk om überhaupt tot ze door te dringen. Wat werkt dan beter dan inspelen op een bestaande angst? De terreurdreiging in 2005 werd in de media en in dagelijkse gesprekken tot aanzienlijke proporties opgeblazen, hoewel je zelf niets aan die dreiging kunt doen. Er is echter een groter gevaar: roken, maar hier kun je wel wat aan doen.

Media- en middelenstrategie

De boodschap beoogt mensen op hun gevoel aan te spreken en een zekere spanning op te bouwen. Televisie bood ons daarvoor de beste mogelijkheden, evenals de kans om een brede groep mensen te bereiken.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken