Bakker.com: van plantpostorderaar naar hèt online tuincentrum

BAKKER.COM / Ogilvy & Mather Amsterdam

Nominatie 2016

Bekijk deze campagne op pagina 306 van het SAN Jaarboek 2016.

Adverteerder
BAKKER.COM
Bureau
Ogilvy & Mather Amsterdam
Account
Mariette Hamer, Christian van der Ven, Joeri Bakker
Copy
Henk Nieuwenhuis, Djajant Hanenberg, Peter van Rij (CCO)
Art
Peter van Kuijk, Helen Fernando, Martijn van Marle (CCO)
Strateeg
Johan Karper
Opdrachtgever
Paul Geraeds, Jacob-Jan Adrichem, Margo van Dooremalen
Film/Productiemaatschappij
VISIONS photography
In samenwerking met
I-prospect, Social.Lab
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van BAKKER.COM
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Ogilvy & Mather Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Retail
Meer Retail inzendingen

Retail

Doelstelling

Transformeer het DM gedreven plantenpostorderbedrijf Bakker met een 65+ klantenbase tot het online tuincentrum Bakker.com.

Doelgroep

Vrouwen 40+, online kopers, die nog niet online kopen in de tuincategorie. Een brede groep met wisselend kennis- en ambitieniveau m.b.t. tuinieren.

Strategie/Concept

Hoe sneller ons leven gaat, hoe groter onze behoefte om af en toe even gas terug te nemen. Tuinieren kan hierin een positieve rol spelen. Maar als je online naar inspiratie zoekt, krijg je het gevoel dat tuinieren moeilijk is. Dat je veel expertise nodig hebt om wat van je tuin te maken. Bakker.com wil dat iedereen het plezier van tuinieren kan ervaren. Door het makkelijk en leuk te maken. Met eenvoudig te bestellen producten die simpel thuis worden bezorgd. En met handige tips, praktisch advies en continu nieuwe inspiratie. Dit brengen we voor het voetlicht met de nieuwe merkbelofte: 'The joy of gardening starts here.' Daarbij stappen we af van traditionele Bakker promoties als sweepstakes en loterijen. Om consumenten in plaats daarvan te overtuigen vanuit toegevoegde waarde. Met verrassende video- en redactionele formats, zoals de M² Makeover, Garden Hacks, Timelapse video's en How to video's. Content die flexibel inzetbaar is in verschillende taalgebieden, zodat Bakker.com tuinieren toegankelijk maakt voor een brede doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Voor het bouwen van het nieuwe merk in Nederland en 18 andere Europese landen kozen we voor een digital first mediastrategie. Zodat we middels een flexibel targetingmodel per land de content optimaal op de doelgroep konden afstemmen. Met een centrale rol voor social advertising, online performance media en relevante partnerships, zoals met Robs Grote Tuinverbouwing, Margriet en Home & Garden. Waarmee het aantal nieuwe online klanten groeide met maar liefst 35%: de eerste succesvolle stap voor Bakker.com richting leidende e-commerce speler in de tuincategorie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen