Back-up Online

KPN Zakelijke Markt / N=5 (ism Media Republic)

Bekijk deze campagne op pagina 300 van het SAN Jaarboek 2007.

Adverteerder
KPN Zakelijke Markt
Titel
Back-up Online / ICT-oplossingen.
Bureau
N=5 (ism Media Republic)
Account
Marlinka Rinsma, Anneke Bos
Copy
Romke Oortwijn
Art
Peter Hebbing, Reza Harek
Strateeg
Marc Pieterse
Opdrachtgever
Aline van Keulen, Carolijn Leujes, Jolanda Rens
Film/Productiemaatschappij
Czar, Lieven van Baelen (regisseur)
Editor
Alain Dessauvage 565
Muziek
Massive Music
RTV-producer
Linda Kiphardt
Fotografie
Chantal Spieard
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KPN Zakelijke Markt
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van N=5 (ism Media Republic)
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

KPN Zakelijke Markt neerzetten als leverancier van ICT-diensten voor het MKB en het nieuwe portfolio van ICT-diensten met Back-up Online onder de aandacht brengen van MKB-ondernemers.

Doelgroep

Ondernemers in het MKB, met een focus op bedrijven tot 10 medewerkers.

Strategie/Concept

De producten van KPN Zakelijke Markt ontwikkelen zich volop dankzij de convergentie van telecom en IT. Zo biedt KPN een nieuw portfolio van ICT-diensten voor het MKB. KPN wordt door het MKB echter niet direct gezien als leverancier van ICTdiensten. De individuele producten uit het ICT-portfolio van KPN spreken daarentegen wel aan en worden ook gezien als passend bij KPN. Daarom is gekozen om één van de ICT-oplossingen van KPN - Back-up Online - centraal te zetten in de campagne. Met Back-up Online halen ondernemers verloren bestanden snel weer terug; alle bedrijfsgegevens zijn veilig opgeslagen in de datacenters van KPN. De campagne speelt in op de behoefte van ondernemers aan veiligheid. In meer informatieve media als radio, print en online communiceren we ook de andere ICT-oplossingen van KPN. Op kpn.com/ict staat een helder en volledig overzicht van alle ICT-diensten. In de campagne is de online back-up letterlijk verbeeld als ‘KPNdubbelganger’ die je altijd bij je hebt en ingrijpt als dat nodig is. Dit sterke en herkenbare beeld communiceert de propositie op een eenvoudige en krachtige wijze.

Media- en middelenstrategie

Om het nieuwe ICT-portfolio voor het MKB op de kaart te zetten is gekozen voor een multimediale aanpak met TV en internet als hoofdmedia. TV is het meest effectieve en efficiënte middel om propositiebekendheid te realiseren. Internet biedt op een interactieve en eigentijdse manier verbreding en verdieping. Met outdoor en print in vakbladen creëren we een gevoel van omnipresence. Op radio en in dagbladen communiceren we de ICT-diensten op actiematige wijze. Online zijn tevens banners, een viral en e-dm’s ingezet. Ook is de campagne doorvertaald naar dm, pr, de winkelvloer en interne communicatie.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen