BACARDI MOJITO OP HYVES

Bacardi Nederland / Kumpany

Bekijk deze campagne op pagina 314 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Bacardi Nederland
Titel
Alcoholische drank
Bureau
Kumpany
Account
Roel van Veen, Annemarie de Man, Raoul Bisssecker
Copy
Koos van Nuenen
Art
Joris van Ingen
Strateeg
Rob Nolten
Opdrachtgever
YORICK VAN BAARSEL, PIETER WALLER
Film/Productiemaatschappij
Koos Media Producer: Ingrid Tappin, Evert den Hartogh
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Bacardi Nederland
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Kumpany
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie inzendingen

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Verstevig de imagowaarden van Bacardi door de doelgroep op een relevante, baanbrekende manier en vooral ‘on their terms’ te benaderen. Positioneer de mixdrank Mojito als een vanzelfsprekende Bacardi mix en bereik daarmee 150.000 unieke bezoekers in vier weken.

Doelgroep

18-35

Strategie/Concept

Laat Hyvers elkaar anoniem uitnodigen voor een Mojito. Wanneer ze uiteindelijk ontdekken door wie ze zijn uitgenodigd kunnen ze samen ‘in real life’ een gratis Bacardi Mojito drinken.

Media- en middelenstrategie

Volledig Hyves-geintegreerd; binnen dit sociale netwerk kozen we positie op unieke plekken waar nog nooit iemand eerder had geadverteerd. Door middel van profielknoppen, tikken en wie-wat-waar berichten ontstond er een viraal mechanisme en was de actie zichtbaar op verrassende plekken binnen het netwerk. Met een Mojito-button op de profielpagina’s van hyvers kon men met maar één druk op de knop iemand uitnodigen om een Mojito te gaan drinken. De zender stuurde door het klikken op de button één van vier Bacardifilms als uitnodiging. De ontvanger zag de naam van de uitnodiger pas na het bekijken van dezelfde film, waarin een hippe barman een Bacardi Mojito klaarmaakt. De nieuwsgierigheid die opgewekt werd door de uitnodiging bleek moeilijk te bedwingen: de filmpjes werden meer dan een miljoen keer bekeken. Volgens Hyves de beste campagne op haar platform tot nu toe. Naast een groot publiek voor de filmpjes werden er ook nog eens 20.000 vouchers afgedrukt. Met deze vouchers konden hyvers samen een gratis Mojito gaan drinken. Vanuit de actie spraken hyvers met elkaar af in een Bacardi outlet en zo hadden we ook nog eens een originele conversiestrategie van online naar offline te pakken. Kortom, een bijzondere actie waarmee Bacardi op een leuke manier de Mojito claimde en een schat aan doelgroepgegevens onder de arm ter bestudering mee naar kantoor kon nemen. Een actie waarbij met recht gesproken kan worden van ‘ heel veel waar voor je geld.’

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen