BAAS OVER EIGEN GELD

BAAS OVER EIGEN GELD

Categorie
Dienstverlening Financieel
Adverteerder
Rabobank Nederland
Bureau
eFocus
Jaar
2009
Paginanummer
180

Doelstelling

De Rabobank belooft haar particuliere klant een levenslang financieel partnerschap. Rabobank wil jongeren ‘empoweren’ door ze zelfstandig en slim om te leren gaan met geld. Commercieel moet de campagne leiden tot een lagere uitstroom bij de doelgroep en een verhoogd gebruik van de rekening.

Doelgroep

Primair richt de campagne zich op jongeren tussen de 15 en 18 jaar. Secundair op hun ouders. Bij jongeren speelt financiële zelfstandigheid in de ontwikkeling naar meer vrijheid een belangrijke rol. Als betrokken bank wil de Rabobank wil daar aan bijdragen.

Concept

“Het idee is dat je meer bereikt als je zelf slimmer met je geld omgaat. Met de Rabobank ben je baas over eigen geld.” Vanuit dit idee is het online jongerenplatform BOEG (baas over eigen geld) ontwikkeld. BOEG gaat over het leven van jongeren en hoe je daar meer uit kunt halen door zelf slim met geld om te gaan. BOEG gaat niet over sparen of rente, maar over een scooter of een vakantie zodat jongeren bewust worden van de waarde van geld. Met BOEG heb je toegang tot: • Slimme tools om inzicht te krijgen in je financiële situatie; • Andere jongeren met slimme ideeën; • Praktische informatie over geld; • Experts van de Rabobank; • Je jongerenrekening. 5 jongeren zijn BOEGbeelden en hebben drie functies: - Bewustwording: vertellen hoe zij meer bereiken door slimmer met geld om te gaan; - Activatie: andere jongeren overtuigen ook hun eigen plan te maken; - Voorbeeldfunctie: inzicht geven in hun eigen plannen en doelen;

Media- en middelenstrategie

Met BOEG wil Rabobank zijn waar de doelgroep is zonder storend of buiten context te zijn. In de introductiecampagne hebben advertorials, tekstlinks, video- en Flashbanners op o.a. Hyves, Marktplaats en YouTube voor bekendheid en traffic gezorgd. Met MSN Messenger is gezorgd voor terugkerend bezoek. Via e-mail en rabobank.nl bereikten we de bestaande doelgroepen. Op het platform hebben 1.993 jongeren zich geregistreerd waarvan er 1.496 een plan hebben gemaakt.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken