Azaron. Geen last van insectensteken.

Azaron / Van Walbeek Etcetera

Nominatie 2006

Bekijk deze campagne op pagina 369 van het SAN Jaarboek 2006.

Adverteerder
Azaron
Titel
Receptvrij geneesmiddel
Bureau
Van Walbeek Etcetera
Account
Dick van der Lecq, Mirelle Schelvis
Copy
Yvo van Bronsvoort
Art
Obeth Pattipeilohy
Strateeg
Hans Middelhoek
Opdrachtgever
Jan Willem Bartels, Margriet Lablans
RTV-producer
Patrick Nelemans
Illustraties
Lawson & Watshisname b.v.
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Azaron
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Van Walbeek Etcetera
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Healthcare
Meer Healthcare inzendingen

Healthcare

Doelstelling

Met Azaron een top of mind positie verwerven in het muggenseizoen als effectieve oplossing bij insectensteken.

Doelgroep

We richten ons primair op boodschappers met jonge kinderen. De zorg voor jonge kinderen verhoogt de betrokkenheid bij het probleem.

Strategie/Concept

Achtergrondinformatie: 98% van de insectensteken wordt veroorzaakt door muggen. Muggen zijn actief in de zomermaanden tijdens de schemering en nacht. Het vervelende gevolg van een muggenbeet is jeuk. Door het verbeelden van herkenbare situaties brengen we de last van jeuk in herinnering én de momenten waarop men daar het meest last van heeft. Met de campagne zoomen we op een opvallende, speelse en sympathieke wijze in op bovenstaande feiten, zonder het als een ernstig probleem neer te zetten. Met als eindbelofte Azaron als snelle en makkelijke oplossing. Met Azaron heb je geen last van insectensteken.

Media- en middelenstrategie

Door korte tv-commercials brengen we het probleem met een grote frequentie onder de aandacht, slim gepland rond de piekperiodes voor muggen. TV-commercial ‘Bed’

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen