Axe Heaven on Earth

Axe Unilever / Media Republic

award
Winnaar 2011

Bekijk deze campagne op pagina 284 van het SAN Jaarboek 2011.

Adverteerder
Axe Unilever
Titel
Axe Excite
Bureau
Media Republic
Account
Doeke de Steur
Copy
Arno van Rossum (CD), Joko Jongmans
Art
Rick Su, Guido van der Mark
Opdrachtgever
Arjan Baars, Klaas Sonck, Itai Gross
In samenwerking met
Mindshare
Nominatie
ja
Winnaar
ja
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Axe Unilever
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Media Republic
Word geïnspireerd door winnaars in de categorie Geïntegreerde Communicatie
Meer Geïntegreerde Communicatie winnaars

Geïntegreerde Communicatie

Doelstelling

Genereer awareness en excitement voor de nieuwe geur Axe Excite, door middel van een activatiecampagne.

Doelgroep

Jongens tussen 15 en 22

Strategie/Concept

Excite, de nieuwe geur van Axe is zó onweerstaanbaar, dat zelfs engelen ervoor vallen. Drie van hen hebben hun intrek genomen in Heaven on Earth: een luxe villa waar zij vol smart wachten op de ideale man. Je kunt de engelen twee weken lang, 24/7, overal in de villa volgen. Zeven videostreams geven je ogen en oren in alle kamers. Interactieve polls en profielen op de verschillende social media kanalen brengen je live in contact met de engelen. Als bezoeker van de site word je beloond voor time on site, ook het delen van content via social media en het kopen van producten leveren punten op waarmee je Skype calls en camera's vrijspeelt. Daarnaast kan je via Spotify de engelen op jouw muziek laten dansen. Elke dag mag één uitverkorene de villa bezoeken om deel te nemen aan de Petrus test. De test is door iedereen online te beïnvloeden en te volgen. Degene die de test uiteindelijk het beste volbrengt wint de ultieme sleep-over in de villa.

Media- en middelenstrategie

In de eerste fase wordt de TVC geladen waarin Axe laat zien dat er gevallen engelen zijn. In de tweede fase worden de engelen aan de Benelux crossmediaal voorgesteld. In fase 3 gaan de engelen de villa in met de nodige free PR en een in Europa nog nooit vertoonde live stream binnen Youtube. Dagelijks brengt Axe een video uit met de hoogtepunten van de dag. Deze video's zijn massaal bekeken en doorgestuurd. Hoe meer de doelgroep bezig was met de content, hoe meer ze werd beloond. Zo werd maximale earned media gecreëerd en heeft het Axe haar best verkopende geur opgeleverd.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen