AXE BomChickaWahWah

AXE BomChickaWahWah

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Unilever - AXE
Bureau
Media Republic
Jaar
2007
Paginanummer
332

Nominatie 2007

Doelstelling

Spectaculaire lancering van de sterk vernieuwde AXE-producten in Nederland. Doel: marktaandeel winnen en salesimpuls realiseren.

Doelgroep

Alle mannen tussen de 18 en 24 jaar, users en non-users van AXE die bezig zijn met hun uiterlijk, vrouwen en andere belangrijke mannenzaken. Sleutelwoord is ‘mating game’: het versierspel.

Concept

De vernieuwde geuren zorgen voor meer AXEeffect dan ooit tevoren. Vrouwen die AXE ruiken, raken buiten zichzelf van begeerte. Ze vertonen verschijnselen van ongecontroleerde wellust: het BomChickaWahWah-fenomeen. Mannen genieten van deze extravagante vorm van vrouwelijke aandacht. Strategie: jongens dit fenomeen ‘aan den lijve’ laten ervaren. Via een crossmediale benadering werd BCWW verspreid onder de doelgroep, waarbij zowel virtueel als fysiek het effect kon worden beleefd.

Media- en middelenstrategie

Via een gefaseerde aanpak (fase 1: seed, fase 2: inspire en fase 3: involve) werd de impact van de campagne geladen. TMF VJ Damian riep kijkers op om online te stemmen op de beste BCWW-act. De guerrilla-actie genereerde tegelijkertijd een landelijke buzz. De tweede fase ‘Warning: BCWW is out now’ (duur: 3 weken) zorgde ervoor dat het BCWW-fenomeen werd gekoppeld aan het merk AXE. Middelen: TVC, website met unieke webcamapplicatie, bannering en verkiezing van BCWW team tijdens het event in discotheek Hollywood. Dankzij de laatste fase van de campagne ‘Get BCWW’ed yourself’ (duur: 6 weken) kwam een ware hype tot leven. Via de online ‘clip module’ konden jongens zelf gemakkelijk professioneel ogende virale filmpjes maken met het BCWW team. Ook offline werden jongens geBCWW’ed tijdens ‘City Attacks’. Al met al dus een geïntegreerde activatiecampagne waarin alle media op elkaar aansloten. Resultaat: ruim 500.000 unieke bezoekers op online platform. Bovendien leverde de speciale emoticon op Hyves - een primeur - ruim 1 miljard (!) views op.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken