AVONEX

AVONEX

Categorie
Healthcare
Adverteerder
BIOGENIDEC INTERNATIONAL B.V.
Bureau
Cordad Schulte Huis
Jaar
2005
Paginanummer
350

Nominatie 2005

Doelstelling

Communiceer dat behandeling van multiple sclerose met AVONEX een effectieve manier is om achteruitgang te vertragen. Onderstreep het gemak van AVONEX als de énige therapie waarbij maar één injectie per week volstaat. Stimuleer het voorschrijfgedrag, motiveer patiënten tot therapietrouw.

Doelgroep

Neurologen, MS verpleegkundigen en MS patiënten

Concept

AVONEX positioneren als de meest succesvolle therapie die zorgt dat MS patiënten op relatief eenvoudige wijze hun normale leven kunnen leiden. Hierbij is gekozen voor een positieve, realistische en informatieve benadering. In een herkenbare, eigen stijl wordt geïllustreerd dat patiënten ondanks MS nog midden in het leven kunnen staan.

Media- en middelenstrategie

Sales aids, advertenties en wetenschappelijke ondersteuning. Responsmailings om een scala aan voorlichtings items aan te vragen. Voor patiënten een volledig zorgprogramma, bestaande uit een instructiekit met praktische informatie over MS en injectie-instructies als aanvulling op de ondersteuning door verpleegkundige aan huis.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken