AUTOTAALGLAS LAAT JE NIET BARSTEN

AUTOTAALGLAS LAAT JE NIET BARSTEN

Categorie
Dienstverlening
Adverteerder
Autotaalglas
Bureau
Eigen Fabrikaat
Jaar
2009
Paginanummer
109

Doelstelling

Al jarenlang is Carglass de dominante marktpartij op het gebied van autoruitschade. Autotaalglas is de 2e partij in Nederland met 14% marktaandeel. Tijd om het anders aan te pakken. Autotaalglas wil in vijf jaar groeien naar 30% marktaandeel.

Doelgroep

Autorijdend Nederland. Zowel de finale eindconsument als de verzekerings- en leasemaatschappijen.

Concept

De markt wordt gedomineerd door Carglass. Hierdoor wordt Carglass soms als arrogant ervaren. Met dit in het achterhoofd is voor Autotaalglas de positionering “het vriendelijke alternatief” bedacht. Door de kleinere schaal kan Autotaalglas nét iets meer persoonlijke service bieden. De gratis leenauto was speerpunt in die gedachte. Hoe aardig wil je het hebben?

Media- en middelenstrategie

Met sponsorfilmpjes rondom de RTL klok, regionaal verspreide folders en 1-op-1 contacten met de verzekerings- en leasemaatschappijen, hielden we de kosten vriendelijk. De resultaten waren onweerstaanbaar. Top of mind van 3 naar 9,6. Marktaandeel in 2008 20%. Index 2009 zelfs 122.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken