Automatische Voorlopige Teruggaaf

Automatische Voorlopige Teruggaaf

Categorie
Geïntegreerde Communicatie
Adverteerder
Belastingdienst
Bureau
S-W-H
Jaar
2007
Paginanummer
256

Doelstelling

Mensen die reeds Voorlopige Teruggaaf ontvangen, helpen herinneren dat de VT er weer aan komt en dat ze deze moeten controleren.

Doelgroep

Mensen die in 2007 gebruik maakten van Voorlopige Teruggaaf (circa 3 miljoen).

Concept

Doel is compliance te bevorderen door op een zeer menselijke manier de toegankelijkheid van de Belastingdienst te vergroten. “Makkelijk” is de centrale gedachte en drijfveer achter het ontwikkelde communicatieplatform ‘Het Gemaks Lab’. Het Gemaks Lab is de denktank van de Belastingdienst en vormt de brug tussen de Belastingdienst en het publiek. Keer op keer verzinnen ze verrassende ‘oplossingen’ om de boodschap zo helder mogelijk over te brengen. Ook dit keer heeft het Gemaks Lab weer een geheel eigen manier hierop gevonden. Ze hebben gezien dat ringtones, wallpapers en

Media- en middelenstrategie

Op een sympathieke en bijzondere manier met knipoog wordt de doelgroep er wederom aan herinnerd dat de VT eraan komt. De ringtones, wallpapers en screensaver zijn via een campagne-website te downloaden. Door middel van verschillende radiocommercials, banners, andere online middelen, maar ook korte TV-teasers, waarbij de geluidsopnames van de ringtones worden getoond, wordt de doelgroep getriggerd om op onderzoek uit te gaan. Radio en online versterken elkaar daarbij en zijn voor deze doelgroep zeer selectief.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken