AUTO TRADER DEALERCAMPAGNE

AUTO TRADER DEALERCAMPAGNE

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
Auto Trader
Bureau
HOUDINI Amsterdam
Jaar
2008
Paginanummer
50

Winnaar 2008

Doelstelling

Zorg dat er meer merkdealers bij Auto Trader adverteren. Belangrijke barrière: vanwege zijn historie en door zijn concurrenten is Auto Trader stelselmatig neergezet als een site waar ‘louche dealers’ hun auto’s aanbieden.

Doelgroep

Alle (auto) merkdealers van Nederland.

Concept

AutoTrader.nl is de populairste autosite van Nederland. Toch zijn er merkdealers die niet met hun occasions op AutoTrader.nl adverteren. En dat is zonde, want daardoor missen zij élke minuut 41 potentiële autokopers. Je zou zeggen, een vertegenwoordiger moet hen dit toch duidelijk kunnen maken? Echter, vanwege het imagoprobleem komen vertegenwoordigers maar moeilijk aan tafel bij deze merkdealers. Tijd dus om hen met de neus op de feiten te drukken. Een touringcar gevuld met 41 ‘autokopers’ én een presentator ging op bezoek bij de moeilijk bereikbare doelgroep.

Media- en middelenstrategie

Het gefilmde materiaal van de bezoeken vormde de basis voor een intensieve e-mailcampagne naar alle overige merkdealers van Nederland.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken