Auping bedtijdverhaal voor Google Home

Auping bedtijdverhaal voor Google Home

Categorie
Smart Idea
Adverteerder
KONINKLIJKE AUPING
Bureau
Greenhouse Group
Jaar
2018
Paginanummer
386

Doelstelling

Auping evolueert van traditionele matras- en beddenfabrikant naar lovebrand. We laden de nieuwe merkpositionering door Top of Heart Awareness te genereren. En we leren van nieuwe spraakgestuurde technologie en conversational marketing.

Doelgroep

Kosmopolieten en Nieuwe Conservatieven met kinderen.

Merkomschrijving

Auping werkt al 130 jaar aan de beste manieren om uit te rusten. Elke Auping wordt handgemaakt. Met aandacht voor detail, het milieu en de toekomst. Een Auping is dus niet zomaar een bed. Het is onze overtuiging: een uitgeruste wereld is een mooiere wereld.

Concept

Aanvullend op de merkcampagne 'Auping. Met liefde.' ontwikkelden we een interactief bedtijdverhaal. Een bed is namelijk naast een plek om te slapen voor veel gezinnen ook een plek om samen een verhaaltje te lezen voor het slapengaan. Door hardop "Hey Google, praat met Auping" te zeggen kan de gebruiker de Google Home-speaker vragen om een verhaaltje te vertellen. De speaker vraagt de luisteraar om actief mee te doen. Auping verrijkt zo het magische slaapritueel tussen ouder en kind.

Media- en middelenstrategie

Social media en PR. De lancering viel samen met de Nederlandse introductie van Google Home.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken