Auping bedtijdverhaal voor Google Home

KONINKLIJKE AUPING / Greenhouse Group

Bekijk deze campagne op pagina 386 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
KONINKLIJKE AUPING
Bureau
Greenhouse Group
Account
Twan Hurkmans, Luke Janissen
Copy
Judith Koppens
Art
Floris van den Elshout
Strateeg
Menno Zevenbergen, Lonneke Martens
Opdrachtgever
Ine Stultjens, Ilse Peters
Film/Productiemaatschappij
KlevR
Muziek
Lennart Kleinen (KlevR)
In samenwerking met
Mindshare, Coebergh
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van KONINKLIJKE AUPING
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Greenhouse Group
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Auping evolueert van traditionele matras- en beddenfabrikant naar lovebrand. We laden de nieuwe merkpositionering door Top of Heart Awareness te genereren. En we leren van nieuwe spraakgestuurde technologie en conversational marketing.

Doelgroep

Kosmopolieten en Nieuwe Conservatieven met kinderen.

Strategie/Concept

Aanvullend op de merkcampagne 'Auping. Met liefde.' ontwikkelden we een interactief bedtijdverhaal. Een bed is namelijk naast een plek om te slapen voor veel gezinnen ook een plek om samen een verhaaltje te lezen voor het slapengaan. Door hardop "Hey Google, praat met Auping" te zeggen kan de gebruiker de Google Home-speaker vragen om een verhaaltje te vertellen. De speaker vraagt de luisteraar om actief mee te doen. Auping verrijkt zo het magische slaapritueel tussen ouder en kind.

Media- en middelenstrategie

Social media en PR. De lancering viel samen met de Nederlandse introductie van Google Home.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen