Audi Q3 Twittertour

Audi Q3 Twittertour

Categorie
Durables
Adverteerder
PON’s Automobielhandel B.V.
Bureau
LBi Netherlands
Jaar
2011
Paginanummer
200

Nominatie 2011

Doelstelling

Bekendheid geven aan de Audi Q3, enkele maanden voor de marktintroductie van dit nieuwe model.

Doelgroep

Potentiële kopers van de nieuwe Audi Q3 en Audi merkfans.

Concept

Voor dit nieuwe model had Audi nog geen klantbestand ter beschikking, dus draaiden we de rollen om, en vroegen we geïnteresseerden zichzelf bij ons bekend te maken. 10 dagen lang konden 'early birds' de Audi Q3 exclusief bestellen via Twitter met één simpele tweet, maanden voor de officiële marktintroductie. Waarna de Audi Q3 in een mobiele showroom dwars door Nederland toerde, om kennis te maken met haar publiek.

Media- en middelenstrategie

De actie trapte af met een persbericht naar automotive, nieuws, technologie en lifestyle media (online én offline), en werd verder ondersteund dmv. e-mail en banners op Audi.nl. Volgers van '@AudiQ3ontour' plaatsten hun bestelling per tweet, en konden de tour live volgen op Audi's Facebook pagina. Via radiospots gaven we een dagelijkse update van de actuele locatie van de Audi Q3 gedurende zijn 10-daagse tour door het hele land.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken