Attent. TNT Post.

Attent. TNT Post.

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
TNT Post
Bureau
Y&R Not Just Film
Jaar
2007
Paginanummer
84

Winnaar 2007

Doelstelling

TNT Post positioneren als een marktleider die met zijn tijd meegaat.

Doelgroep

Alle consumenten en bedrijven in Nederland.

Concept

Met de komst van concurrentie in de postmarkt wilde TNT Post haar marktleiderspositie onderstrepen. Hiervoor diende de campagne niet alleen de sympathie voor het merk te behouden en te versterken, maar ook de gedrevenheid en ambitie van de TNT Post-organisatie te benadrukken. Onder het motto ‘Attent. TNT Post’ werden in de campagne twee TNT Post-medewerkers geïntroduceerd, die met slim denkwerk en gedurfd stuntwerk de innovatieve producten en diensten van TNT Post opvallend onder de aandacht brachten.

Media- en middelenstrategie

TV kreeg een grote rol om de campagne breed te introduceren bij het Nederlands publiek. De inzet van televisie bevestigde het marktleiderschap van TNT Post nadrukkelijk, omdat de concurrentie (nog) geen gebruik maakte van dit mediumtype. Hierbij werd gekozen voor een semi-continu strategie waarin de verschillende flights elkaar snel opvolgden. Door een relatief hoge mediadruk van de flights was de campagne goed zichtbaar in de Nederlandse huiskamers. De campagne op TV werd aangevuld met ondersteunende DM- en radiocampagnes, internet en dagbladplaatsingen. Hierin werden zakelijke doelgroepen en consumenten gericht benaderd met vernieuwende producten en diensten van TNT Post.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken