ASTMA FONDS KWEEKT BEGRIP!

Astma Fonds / LIVING THE BRAND

Bekijk deze campagne op pagina 428 van het SAN Jaarboek 2008.

Adverteerder
Astma Fonds
Titel
Fondsenwerving
Bureau
LIVING THE BRAND
Account
Joke Albers
Copy
Frank Wertwijn
Art
Ton van Veen
Strateeg
Frank Wertwijn
Opdrachtgever
ARLETTE VAN MAANEN MONIQUE MOERKENS
Film/Productiemaatschappij
MacGyver Amsterdam
Editor
Allard Zoetman
Muziek
Thrills Music and Sound
RTV-producer
Joke Albers
Fotografie
Ton Bloetjes, Martijn de Vries
Illustraties
Francois Veraert
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van Astma Fonds
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van LIVING THE BRAND
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Non-Profit & Overheid
Meer Non-Profit & Overheid inzendingen

Non-Profit & Overheid

Doelstelling

Op een sympathieke manier meer begrip kweken voor mensen met een ongeneeslijke longziekte, zoals astma en COPD, want de impact van chronische longziekten op het dagelijks leven is een nog te groot onbekend fenomeen. Tevens oproepen om het plantje Begrip te kopen bij Intratuin.

Doelgroep

Primair: Algemeen publiek (20+) Secundair: Mensen met chronische longziekten.

Strategie/Concept

Begrip moet groeien en vraagt aandacht. Om hier invulling aan te geven hebben we gezocht naar iets waarvan je al gewend bent dat het niet zonder zorg kan. Iets dat het begrip “Begrip” tastbaar maakt en de voedingsbodem is voor een brede en gevarieerde campagne. Het plantje Begrip! is speciaal gekweekt voor het Astma Fonds en werd exclusief verspreid door Intratuin.

Media- en middelenstrategie

Via een breed crossmediaal communicatieplatform de boodschap communiceren: Tv, print, radio, free publicity, website, emailcampagne, bannering, caravantoer langs evenementen, lobby in Den Haag, P.O.S materiaal, interne communicatie. Tv commercial ‘Plantje + prikkel huisdier’

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen