ASICS FrontRunner

ASICS / Fresh Bridge

Bekijk deze campagne op pagina 360 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ASICS
Bureau
Fresh Bridge
Account
Robert Lathouwers
Copy
ASICS FrontRunner teamleden
Art
ASICS FrontRunner teamleden
Strateeg
Jan Erik Kruse
Opdrachtgever
Robert Lathouwers
Film/Productiemaatschappij
ASICS FrontRunner teamleden
Fotografie
ASICS FrontRunner teamleden Andy Astfalck
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ASICS
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fresh Bridge
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

ASICS heeft een sterke focus op productkwaliteit en zocht naar meer bereik in het hart van de doelgroep.

Doelgroep

Alle hardlopers in Nederland.

Strategie/Concept

ASICS heeft een micro-influencer programma opgezet met 35 mensen uit alle hardloop doelgroepen; jong, oud, snel, langzaam, etc. Hier is een sterke community mee gebouwd die het ASICS verhaal op hun eigen authentieke manier vertellen.

Media- en middelenstrategie

ASICS FrontRunner leden worden niet betaald en hebben geen contract. Ze krijgen slechts ASICS producten en toegang tot events. De ASICS FrontRunner leden zijn een sterke community wiens gecombineerde bereik over de 350.000 ligt. Zij posten gemiddeld 3x per week wat tot een gratis media waarde leidt van € 22.000 excl. extra waarde zoals: brand associatie, ambassadeurschap en exclusiviteit. In totaal zijn er meer dan 22.000 posts met de #ASICSFrontRunnerNL gepost door teamleden en fans. ASICS FrontRunner teamleden worden dankzij het programma ook ingezet in internationale ASICS campagnes. Garmin en Jaybird hebben zich aangesloten bij ASICS FrontRunner programma.

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen