Arla skyr introductie

Arla skyr introductie

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
ARLA FOODS
Bureau
DEAR
Jaar
2015
Paginanummer
250

Nominatie 2015

Doelstelling

Introduceer Arla skyr (stevige zuivel naar IJslands recept, die van nature rijk aan eiwit en laag in vet is) op de Nederlandse markt.

Doelgroep

Iedereen, maar met name vrouwen, die op zoek is naar een gezonde(re) levensstijl en beter eetpatroon.

Concept

We voegen waarde toe, aan de markt én het leven van de consument: Arla skyr is niet de zoveelste zuivelvariant. Daarom positioneren we het in een eigen segment. We lanceren een nieuwe categorie: skyr is géén normale yoghurt en géén kwark. Maar combineert wel het beste van die twee, zowel intrinsiek als in smaak. Ook introduceren we een andere manier van ontbijten: op z'n IJslands. Dat is pas gezond. En puur. Een natuurlijke start van je dag. Daarom laat een echte IJslandse ons kennismaken met Arla skyr (en gaat na haar superontbijt lekker energiek een potje houthakken).

Media- en middelenstrategie

TV, PR, foodblogs, online, print, POS. Deze goed getargete mix zorgde ervoor dat Arla skyr van de schappen vloog. Soms zelfs iets té snel. Nederland ging massaal op z'n IJslands ontbijten.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken