Arkin zoekt Mensologen

Arkin zoekt Mensologen

Categorie
Corporate, Employer Branding & Internal Communication
Adverteerder
ARKIN
Bureau
Café Society x The Gardeners
Jaar
2019
Paginanummer
66

Doelstelling

Er is een tekort aan personeel in de geestelijke gezondheidszorg. Maar ook de vooroordelen dat mensen met een psychische stoornis gevaarlijk en onvoorspelbaar zijn vormen een drempel om in de ggz te willen werken. Daarom lanceert Arkin een arbeidsmarktcampagne om gz-professionals te werven én het stigma op psychische aandoeningen weg te nemen.

Doelgroep

Nieuwe gz-professionals werven en eigen medewerkers behouden voor 12 verschillende specialismen in de geestelijke gezondheidszorg. Van verslavingszorg tot persoonlijkheidsstoornissen. Van depressie tot autisme tot traumaverwerking.

Merkomschrijving

Arkin is een van de grootste ggz-instellingen in Nederland. Met 12 verschillende specialisaties op het gebied van psychiatrie en verslavingszorg, waaronder bekende merken als Jellinek en Mentrum.

Concept

Mensen zijn meer dan hun psychische stoornis. Bij werken in de ggz draait het om echt contact, je mag hen bijstaan op de moeilijkste momenten in hun leven. Daarom zoekt Arkin niet zomaar medewerkers, maar 'Mensologen': gz-professionals die de mens achter de stoornis zien. Om het stigma tegen te gaan zijn 13 bekende Nederlanders in de campagne open over hun stoornis. Van Filemon Wesselink en Wim Kieft tot Heleen van Royen. We zien niet alleen hun psychische aandoening, maar vooral heel veel andere kenmerken. Want dat ze feminist, bloeddonor of scifi-fan zijn, definieert hen net zo goed. We zoeken in deze campagne dan ook niet naar psychologen, verpleegkundigen of psychiaters, maar naar een Filemonoloog, Wimoloog of Heleenoloog.

Media- en middelenstrategie

De campagne bestaat uit een mix van abri's, banners, social ads, een werkenbij-site en de 13-delige podcastserie 'Specialisme Mens'. Met de podcasts laten we echt zien dat de mens meer is dan de stoornis. Het zijn bijzondere, intense gesprekken tussen de BN'er en een behandelend specialist bij Arkin. Ook openen we een pop-up recruitment agency 'Mensoloog'. Drie dagen lang kunnen potentiële werknemers in gesprek met recruiters van Arkin, BN'ers ontmoeten en de podcasts luisteren. Op LinkedIn passen medewerkers hun functietitel aan naar ErikJanoloog, Myrtholoog of Ansoloog, afhankelijk van het specialisme waarbij ze werkzaam zijn. Zo normaliseren we de stoornis en laten we zien hoe eindeloos boeiend het vak is.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken