ARAG. GOED VOOR ELKAAR.

ARAG. GOED VOOR ELKAAR.

Categorie
Business-to-Business
Adverteerder
ARAG
Bureau
LEMZ
Jaar
2009
Paginanummer
40

Winnaar 2009

Doelstelling

ARAG, een van de grootste rechtsbijstandverzekeraars van Nederland, zet na vijftig jaar een historische stap. ARAG wordt een breed juridisch dienstverlener. De ruim 350 gespecialiseerde juristen kunnen ieder vraagstuk aan, maar het is een uitdaging van jewelste om een trotse en echte dienstverlener te zijn die rechtstreeks juridisch advies verkoopt.

Doelgroep

Het MKB, intermediairs en de vijfhonderd eigen medewerkers. Secundair: Nederland.

Concept

Om een goed, onderscheidend, spraakmakend en gedragen verhaal te hebben, ontwikkelden we met het hele bedrijf een merkmanifesto. Onze insight is dat Nederlanders elkaar niet meer vertrouwen. Men denkt o.a. door kritische consumentenprogramma’s steeds vaker dat er sprake is van oplichting. Dat is echter zelden het geval. Geschillen berusten namelijk heel vaak op misverstanden. Met onze nieuwe dienstverlening willen we daarom misverstanden voorkomen en hierdoor het onderling vertrouwen van de Nederlander herstellen, te beginnen bij het MKB. Daarmee wijken we af van de marktconventie: vechten business-to-business

Media- en middelenstrategie

Het manifesto werd intern met gejuich onthaald, met sterk gestegen trots tot gevolg. De Nationale Vertrouwensmonitor was landelijk nieuws door de verrassende uitkomst dat 6 op de 10 Nederlanders niet worden vertrouwd. In samenwerking met RTL-Z krijgt zakelijk Nederland massaal mee dat zij miljarden mislopen, maar natuurlijk ook dat ze een belangrijke rol spelen in het herstel van vertrouwen door misverstanden te voorkomen. Met onze nieuwe tak, de ARAG Juridische Hotline, spelen we daarop in. Met één druk op de usb-knop staan wij ter beschikking. In korte tijd sloten we duizenden proefabonnementen af via radio, guerrilla sampling bij de KvK, persoonlijke bezoeken en DM aan intermediairs en een mediapartnership met RAI. Gevolg? Een explosieve groei en eind 2009 zelfs opschorting van de campagne wegens overbelasting van de afdeling.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken