Als familiemerk richt Aquafresh zich op de hele familie en ziet het ook als haar rol moeders te overtuigen om zo vroeg mogelijk te starten met het verzorgen van het kindergebit. Maar zolang de kinderen zelf de lol en het nut van tandenpoetsen niet inzien, blijft de badkamer 2x daags een strijdtoneel. Om een stuk 'engagement' bij de jonge poetsers te verkrijgen werd daarom de focus van de media & middeleninzet voor een belangrijk deel verschoven naar kinderen.
Door middel van sampling en onpack werden sets van Augmented Reality cards verspreid waarmee je de mobiele versie van het spel als sneak preview kon spelen. Op internet ontdekte je vervolgens de veel uitgebreidere wereld van Tandapolis. De activatie werd verder aangejaagd door non spot advertising en branded content bij Nickolodeon 'Gamekids' waar het spel door de doelgroep werd 'getest'. Verder was er een exclusieve deal met Kruidvat die de game drie weken eerder mocht introduceren. Hierdoor konden ook de middelen van Kruidvat zelf (tv, instore, folder) worden ingezet.