Aquafresh Ultimate Ontdekkingstocht

Aquafresh Ultimate Ontdekkingstocht

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
GlaxoSmithKline - Aquafresh
Bureau
G2 Benelux
Jaar
2012
Paginanummer
314

Doelstelling

Introduceer Aquafresh Ultimate, de nieuwe tandpasta voor de hele familie die niet alleen de zichtbare 30% van je tanden en kiezen beschermt, maar ook de onzichtbare 70% onder het tandvlees.

Doelgroep

Traditioneel is de doelgroep voor Aquafresh 'Moeders met kinderen'. Voor één keer werd de doelgroep 180 graden gedraaid: Kinderen met moeders.

Concept

Aquafresh Ultimate is een tandpasta voor de hele familie die ook de 70% onder je tandvlees beschermt. Daardoor komt het op plekken waar andere tandpasta's niet komen. Deze wel heel functionele USP werd creatief vertaald door een mobiele augmented reality- en online wereld te creëren die zonder Aquafresh Ultimate niet zichtbaar is: de wereld van Tandapolis waar de dappere Markies met zijn onverwoestbare tandenborstel moet strijden tegen een leger slechte en stinkende bacteriën dat zijn geliefde prinses Wortel heeft ontvoerd.

Media- en middelenstrategie

Als familiemerk richt Aquafresh zich op de hele familie en ziet het ook als haar rol moeders te overtuigen om zo vroeg mogelijk te starten met het verzorgen van het kindergebit. Maar zolang de kinderen zelf de lol en het nut van tandenpoetsen niet inzien, blijft de badkamer 2x daags een strijdtoneel. Om een stuk 'engagement' bij de jonge poetsers te verkrijgen werd daarom de focus van de media & middeleninzet voor een belangrijk deel verschoven naar kinderen. Door middel van sampling en onpack werden sets van Augmented Reality cards verspreid waarmee je de mobiele versie van het spel als sneak preview kon spelen. Op internet ontdekte je vervolgens de veel uitgebreidere wereld van Tandapolis. De activatie werd verder aangejaagd door non spot advertising en branded content bij Nickolodeon 'Gamekids' waar het spel door de doelgroep werd 'getest'. Verder was er een exclusieve deal met Kruidvat die de game drie weken eerder mocht introduceren. Hierdoor konden ook de middelen van Kruidvat zelf (tv, instore, folder) worden ingezet.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken