Appie Today

Appie Today

Categorie
Retail
Adverteerder
ALBERT HEIJN
Bureau
TBWANEBOKO
Jaar
2017
Paginanummer
298

Winnaar 2017

Doelstelling

In het gefragmenteerde medialandschap een manier vinden om de jongere mediaconsument aan Albert Heijn te binden.

Doelgroep

De 'Netflix Generation' kijkt steeds minder naar het grote scherm en meer naar dat kleine. Ze zijn snel verveeld & afgeleid, met hoge verwachtingen. Ze willen keuze & entertainment, waar & wanneer zij dat willen.

Merkomschrijving

Albert Heijn levert alle ingrediënten voor een beter en gezonder leven, voor iedereen. Het merk staat midden in de samenleving en verbindt klanten, leveranciers en medewerkers op een manier waar iedereen blij van wordt: 'Everybody Appie'. Nu ook met Appie Today; 's werelds eerste social zender vanuit een supermarktketen.

Concept

Appie Today, de social zender van AH, gaat op een vernieuwende manier de verbinding aan met de 'Netflix Generation'. Appie Today biedt 'appietainment' dat verder gaat dan het schap. Met diverse formats in de vorm van series en rapportages over alles wat klanten bezighoudt. Formats die verhelderen, verdiepen, verbinden, maar bovenal entertainen. Met de vlog 'Blij met Sjoerd' vervult AH de droom van vakkenvuller Sjoerd, die het Syndroom van Down heeft. Hij is een van de 2000 wajong-medewerkers, maar nu ook een beroemde vlogger. 'Intercom Stars' zet talentvolle medewerkers in de spotlight, letterlijk. Een muzikale talentenjacht, live gezongen via de intercom. Een blije verrassing voor het winkelende publiek en een mooi podium voor AH als werkgever. Natuurlijk heeft Appie Today ook food formats. Zoals 'Ik Ken Dit Niet?' waarin klanten verrast en geïnspireerd worden door het proeven van onbekende gerechten op de kassaband. Of de Studenten Bonus Battle, waarin studentenhuizen de strijd met elkaar aangaan om met zo min mogelijk geld een lekker en creatief gerecht op tafel te zetten. De verhalen worden vaak verteld met een knipoog, maar hebben af en toe ook een kritische ondertoon. Zoals het programma 'Robin Zoekt Het Uit' waar een medewerker van de klantenservice, tot het uiterste gaat om de vragen van klanten op een transparante manier te beantwoorden.

Media- en middelenstrategie

De belangrijkste platformen zijn Facebook, Youtube en appietoday.nl. Alle eigen middelen, Instagram en Snapchat worden ingezet ter promotie. Middels de eigen mediaplayer wordt de content op diverse platformen uitgeserveerd.
Ga naar campagnesite
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken