APPELSIENTJE ‘HAAL HET BESTE UIT DE ZON’

APPELSIENTJE ‘HAAL HET BESTE UIT DE ZON’

Categorie
Fast Moving
Adverteerder
FRIESLANDFOODS WESTERN EUROPE
Bureau
DDB Amsterdam
Jaar
2005
Paginanummer
222

Nominatie 2005

Doelstelling

Dynamiseer het merk Appelsientje, dat in de hoek van de commodities terecht is gekomen. Doe dit met behoud van de kwaliteitsassociatie die het merk oproept, en doe het bovendien met behoud van het advertising property: ‘de zon’, waarin immers drie decennia is geïnvesteerd.

Doelgroep

Gezinnen met een positieve levenshouding; ‘mensen die méér uit het leven willen halen’.

Concept

Na jarenlang ‘the original’ te zijn geweest, was het merk Appelsientje – inmiddels de paraplu voor een brede range aan sappen in pak – langzamerhand een generieke propositie in de zelfgecreëerde categorie geworden. Op merkniveau ontbrak het aan voldoende lading om zich te kunnen weren tegen de explosief groeiende concurrentie. Daarom is gekozen voor een terugkeer naar de roots van het merk: Appelsientje, de fruitspecialist die uit de zon haalt wat erin zit. De vormgeving van deze propositie in de nieuwe aanpak is niet de voor de hand liggende ingrediëntencampagne, maar is gebaseerd op een concept waarin de zon een compleet vernieuwde hoofdrol speelt. Onder het thema ‘haal het beste uit de zon’ zijn het de warmte en het licht van de zon, die spelen met de mensen in de campagne. Resultaat is een actief en vitaal beeld van mensen die voelen hoe het leven wordt opgewekt door de zon.

Media- en middelenstrategie

Een brede campagne met print, outdoor en televisie is de inzet voor het overbrengen van de nieuwe boodschap. Productboodschappen en pure merkuitingen wisselen elkaar daarin af.
Confetti achtergrond

Hoofdsponsor

Onze beeldbepalende sponsors die de SAN mogelijk maken