APPELSIENTJE ‘HAAL HET BESTE UIT DE ZON’

FRIESLANDFOODS WESTERN EUROPE / DDB Amsterdam

Nominatie 2005

Bekijk deze campagne op pagina 222 van het SAN Jaarboek 2005.

Adverteerder
FRIESLANDFOODS WESTERN EUROPE
Titel
Appelsientje
Bureau
DDB Amsterdam
Account
Ivo Roefs
Copy
Erik Falke
Art
Dennis Baars
Strateeg
Joris van Amerom
Opdrachtgever
YVETTE VAN DE MEERAKKER-OPSTEEG
Film/Productiemaatschappij
Bonkers
Editor
Tenn Rietveld
Muziek
Gabriel Rios ‘Broad Daylight’
RTV-producer
Marloes van den Berg
Fotografie
Advertentie ‘Groeifruit’: Paul Ruigrok, Advertentie, abri, billboard ‘Mild’: Tobias Reymond
Nominatie
ja
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van FRIESLANDFOODS WESTERN EUROPE
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van DDB Amsterdam
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Fast Moving
Meer Fast Moving inzendingen

Fast Moving

Doelstelling

Dynamiseer het merk Appelsientje, dat in de hoek van de commodities terecht is gekomen. Doe dit met behoud van de kwaliteitsassociatie die het merk oproept, en doe het bovendien met behoud van het advertising property: ‘de zon’, waarin immers drie decennia is geïnvesteerd.

Doelgroep

Gezinnen met een positieve levenshouding; ‘mensen die méér uit het leven willen halen’.

Strategie/Concept

Na jarenlang ‘the original’ te zijn geweest, was het merk Appelsientje – inmiddels de paraplu voor een brede range aan sappen in pak – langzamerhand een generieke propositie in de zelfgecreëerde categorie geworden. Op merkniveau ontbrak het aan voldoende lading om zich te kunnen weren tegen de explosief groeiende concurrentie. Daarom is gekozen voor een terugkeer naar de roots van het merk: Appelsientje, de fruitspecialist die uit de zon haalt wat erin zit. De vormgeving van deze propositie in de nieuwe aanpak is niet de voor de hand liggende ingrediëntencampagne, maar is gebaseerd op een concept waarin de zon een compleet vernieuwde hoofdrol speelt. Onder het thema ‘haal het beste uit de zon’ zijn het de warmte en het licht van de zon, die spelen met de mensen in de campagne. Resultaat is een actief en vitaal beeld van mensen die voelen hoe het leven wordt opgewekt door de zon.

Media- en middelenstrategie

Een brede campagne met print, outdoor en televisie is de inzet voor het overbrengen van de nieuwe boodschap. Productboodschappen en pure merkuitingen wisselen elkaar daarin af.

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen