ANWB Private Lease: Leasecontracten verkopen via Social Media!

ANWB / Fresh Bridge

Bekijk deze campagne op pagina 357 van het SAN Jaarboek 2018.

Adverteerder
ANWB
Bureau
Fresh Bridge
Account
Chris Derksen
Copy
Chris Derksen, Jelmer den Tuinder
Art
Jelmer den Tuinder
Strateeg
Chris Derksen
Opdrachtgever
Lars Smit
Nominatie
nee
Winnaar
nee
Bekijk ook andere cases van deze adverteerder
Meer van ANWB
Bekijk ook andere cases van dit bureau
Meer van Fresh Bridge
Word geïnspireerd door inzendingen in de categorie Smart Idea
Meer Smart Idea inzendingen

Smart Idea

Doelstelling

Gebaseerd op de resultaten van vorige Private Lease campagnes en algemene social media benchmarks werd het doel gesteld op 17 conversies (=afgesloten leasecontracten) in 10 weken met een media budget van 30k.

Doelgroep

Hoger opgeleiden tussen de 30-55 jaar.

Strategie/Concept

Een auto leasen door het zien van een Facebook-ad? Misschien niet het meest voor de hand liggende bij zo'n ingewikkeld aanvraagproces, maar door bestaande content op te pimpen, ABC te testen en media heel specifiek in te zetten bleek dit meer dan alleen mogelijk.

Media- en middelenstrategie

Door de juiste verhouding informatieve- en conversie- gedreven content én de dagelijkse doelgroep- en budgetoptimalisaties binnen de campagne, waren binnen 2,5 week de doelstellingen voor de gehele 10 weken behaald. In totaal zijn er 786 conversies gedaan en is slechts 68% van het begrote media budget uitgegeven. Door gevarieerde content kort maar slim in te zetten en zowel creatie als media te blijven optimaliseren bewijst deze campagne dat harde conversie en social goed samen kunnen gaan!

Ga naar de campagnesite

Volgend jaar als winnaar op het podium? Stuur je case in!

Case insturen